مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش خبرداد:

ممنوعیت تردد شناورها در کیش برای سه روز متوالی



مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش گفت: تردد شناورهای مسافری، خودرو بر و تفریحی در این جزیره به مدت سه روز متوالی تا آخر هفته جاری محدود شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهدی امامدادی اظهار کرد: این محدودیت با توجه به هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی و پیش بینی وزش بادهای غربی، وجود تندادهای ناگهانی، افزای ارتفاع موج و تلاطم دریا تردد شناورهای مسافری، خودرو بر و گردشگری بندر کیش از ۱۹ تا ۲۱ بهمن اعمال شده است.

وی افزود: روز چهارشنبه تردد شناورهای مسافری و آکواریومی از ساعت ۱۲، شناورهای خودروبر، تفریحی و گردشگری از ساعت ۱۴ و شناورهای صیادی و قایق های سبک در تمام ساعات ممنوع است.

امامدادی یاداور شد: در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز تردد تمام شناورها اعم از مسافری، خودروبر، تفریحی، گردشگری، اکواریومی، صیادی و قایق های سبک در تمام ساعات ممنوع است.

وی اضافه کرد: از کلیه دریانوردان و صیادان در خواست می شود نسبت به دریاروی در طی این ایام خودداری کرده و در صورت در لنگر بودن، سریعا وارد حوضچه بنادر و یا موج شکن های مردمی شوند.

امامدادی یادآور شد: دریانوردان و گردشگران می توانند در زمان بروز هرگونه سوانح دریایی با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶ VHF ارتباط دریایی برقرار کنند.

 

هواشناسی استان هرمزگان در اطلاعیه شماره ۲۳ خود نسبت به وضعیت جوی دریایی هشدار سطح نارنجی صادر و در توصیف سامانه مورد انتظار اعلام کرده این استان بعد از ظهر چهارشنبه تا صبح شنبه شاهد وزش باد شدید شمال غربی و مواج شدن دریا خواهد بود.

طبق این هشدار روزبعدازظهر چهارشنبه وزش باد شدید شمال غربی- جنوب غربی در خلیج فارس و تنگه ی هرمز در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت(۲۶نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتیمتر حدود ۶پا و برای پنجشنبه و جمعه نیز زش باد شدید شمال غربی-جنوب غربی در خلیج فارس ، تنگه ی هرمز و دریای عمان نزدیک ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۳۰نات) و افزایش ارتفاع موج نزدیک ۲۰۰ سانتیمتر(۷پا) پیش بینی شده است.

پیش بینی ها برای صبح شنبه نیز شامل وزش باد شدید شمال غربی- جنوب غربی در خلیج فارس و تنگه ی هرمز و دریای عمان در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت(۲۶نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰سانتیمتر(۵پا) است.

منطقه اثر این سامانه خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل و اثر مخاطره ای نیز اختلال در ترددهای دریایی ،آسیب به شناورهای سبک، آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی،احتمال گردوغبار و کاهش دید در جزایر خلیج فارس و مناطق ساحلی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها