جزئیات جذب ۲۵هزار نیرو در وزارت بهداشت اعلام شد/ برگزاری آزمون؛ احتمالا پایان اسفندماه



مدیرکل منایع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت از صدور مجوز جذب نیروی ۲۵۰۰۰ نفری برای پروژه‌های بهداشتی و درمانی جدید وزارت بهداشت خبر داد و گفت: اگر به سرعت کار جمع شود، اواخر اسفند یک مرحله آزمون خواهیم داشت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، دکتر سیف‌الله مرادی درباره جزئیات استخدام ۲۵ هزار نفر نیرو برای پروژه‌های جدیدالاحداث وزارت بهداشت، گفت: در بحث استخدام، ۲۵۰۰۰ نفر به نتیجه رسید. طبق سند جامع مدیریت نیروی انسانی ۱۰ هزار تخت و قرار است به ازای هر تخت یک پرستار در قدم اول پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه ما بر اساس سند در چیدمان نیروی انسانی پیش خواهیم رفت، گفت: از این ۲۵۰۰۰ جذب، ۱۱ هزار مربوط به بخش درمان، ۳۵۰۰ نفر مربوط به فوریت‌های پزشکی و نزدیک به ۱۰ هزار نفر هم برای بخش بهداشت است و تعداد اندکی هم برای سایر بخش‌های در حال راه‌اندازی است.

وی گفت: در مرحله بعد قول دادند که خروجی‌های ما را پوشش دهند. یکی از مشکلات ما بازنشسته‌های ما است. در دو سال گذشته ۱۷ هزار بازنشسته داشتیم که باید تامین و جایگزین شوند.

مرادی با بیان اینکه بنابراین اولویت اول تامین نیروی مراکز جدید است، گفت: تلاش داریم که تا پایان سال یک مرحله آزمون داشته باشیم که اگر مجوز زودتر امضا شود، آمادگی برگزاری آزمون را داریم. اگر به سرعت کار جمع شود، اواخر اسفند یک مرحله آزمون خواهیم داشت، در غیر این صورت برای بعد از سال می‌افتد.

مرادی همچنین درباره وضعیت شهدای خدمت حوزه سلامت نیز گفت: در بحث شهدای خدمت تاکنون ۴۵۰ پرونده از سراسر کشور به دست‌مان رسید. یک کمیته شش نفره داریم با حضور نمایندگان بنیاد شهید و... که پرونده را طبق قانون بررسی می‌کنند. قانون می‌گوید کسانی شهدای خدمت محسوب می‌شوند که در درمان مستقیم بیماران کرونایی، به کرونا مبتلا شده باشند. تاکنون ۲۹۶ پرونده تایید شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها