صادرات سوخت قزاقستان ممنوع شد



قزاقستان صادرات سوخت را از ۱۸ فوریه، به مدت چهار ماه به منظور تضمین تامین نیاز داخلی، ممنوع می کند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، کمیته درآمد دولتی وزارت دارایی قزاقستان در بیانیه ای اعلام کرد این کشور صادرات بنزین، دیزل و انواع خاصی از فرآورده های نفتی دیگر را ممنوع می کند و این ممنوعیت ۱۰ روز پس از اعلام آن، اجرایی می شود.

وزارت دارایی قزاقستان به همه کسانی که در تجارت خارجی و حمل مشارکت دارند و نمایندگان گمرک و سایر ذی نفعان اطلاع داده است که باید این ممنوعیت را رعایت کنند. هدف از این ممنوعیت، تضمین تامین داخلی سوخت و جلوگیری از بروز کمبود است.

ممنوعیت صادرات سوخت از قزاقستان، چند روز پس از آغاز اجرای تحریم اتحادیه اروپا علیه واردات سوخت های روسیه و سقف قیمت برای دیزل و فرآورده های نفتی دیگر روسیه در پنجم فوریه، اعلام شد. این تحریم و مکانیزم سقف قیمت برای فروش فرآورده های نفتی به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، با گروه هفت هماهنگ شده و مشابه تحریمی است که علیه نفت خام روسیه اعمال شده است. اتحادیه اروپا سقف قیمت ۱۰۰ دلار در هر بشکه را برای دیزل روسیه تعیین کرده است. خریداران خارج از این بلوک، در صورت خرید بالاتر از این سقف قیمت، قادر به استفاده از خدمات بیمه و حمل شرکت های غربی نخواهند بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اروپا به نوبه خود واردات سوخت از خاورمیانه و ایالات متحده را پیش از آغاز این تحریم افزایش داد و همزمان، میزان زیادی دیزل از روسیه خریداری کرد. اتحادیه اروپا پس از آغاز تحریم از روز یکشنبه، خرید از صادرکنندگان غیرروسی را باید افزایش دهد. در این بین، روسیه حتی پیش از آغاز تحریم اتحادیه اروپا، عمده صادرات نفت کوره و گازوئیل خلاء (VGO) را به آسیا و خاورمیانه تغییر داده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها