تشکیل مجمع خیرین برای مرمت آثار تاریخی هرمزگان



مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از نیکوکاران خواست برای مرمت آثار تاریخی این استان اقدام کنند.

     
به گزارش صبح ساحل،  محمد محسنی در گفتگو با صدا و سیمای مرکز خلیج فارس گفت: همان‌طور که حفظ و نگهداری مساجد، مدارس و مراکز بهداشتی نیاز به کمک نیکوکاران دارد، آثار تاریخی و تمدن و داشته‌های فرهنگی و کهن ما در استان و کشور هم نیاز به همیاری دارد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان افزود: در حال بررسی حقوقی امکان ایجاد تشکیل مجمع خیرین مرمت آثار تاریخی هرمزگان هستیم و اگر این موضوع با قوانین مغایرت نداشته باشد این مجمع تشکیل خواهد شد تا علاقه‌مند به حفظ آثار گذشتگان بتوانند در این راه به دولت کمک کنند. او با اشاره به اینکه اماکن تاریخی استان شرایط خوبی ندارند، گفت: چندین قرن از قدمت آثار تاریخی می‌گذرد و شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان هرمزگان هم باعث تخریب و فرسایش آثار می‌شود.
محسنی افزود: دولت برنامه‌هایی برای حفظ این آثار تاریخی دارد، ولی برای مرمت کامل و بهینه‌سازی اماکن و آثار باید به سمت علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برویم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان همچنین از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت کرد: در قالب احیا و بهره‌برداری اماکن و بنا‌های تاریخی، از همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بهره‌مند شوند و ضمن صیانت، حفاظت و احیای این اماکن از آن‌ها بهره‌برداری هم کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها