مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان:

ثبت‌نام و توزیع الکترونیک نفت در نقاط سردسیر هرمزگان ادامه دارد


نویسنده: سامیه طهورنیان

هرساله با شروع فصل سرما مردم استان هرمزگان با مشکلاتی برای دریافت فرآورده‌های نفتی ازجمله نفت سفید و سیلندر گاز مواجه هستند.
 
 
پیش از این تصور می‌شد با تمهیدات اندیشیده شده و الکترونیکی شدن توزیع فرآورده‌های نفتی در استان، امسال دیگر شاهد صف‌های طولانی و نارضایتی مردم نباشیم؛ اما مشکلاتی برای ثبت‌نام در سامانه درخواست فرآورده نفتی وجود داشته است، که باعث ایجاد صف‌های طولانی در محل این شرکت شده است.  در این رابطه مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان  اعلام کرد که از هفته های  گذشته  این شرکت با در نظر گرفتن تمهیداتی از جمله افزایش باجه های ثبت نام حضوری، سرعت ثبت نام افرادی را که به دلایل مختلف نتوانسته اند بصورت الکترونیکی ثبت نام کنند، افزایش داده است.
یکی از شهروندان بندرعباس دراین‌باره به خبرنگار صبح‌ساحل گفت: مدت‌هاست که مردم زیادی در محل ساختمان ناحیه مرکزی پخش فرآورده‌های نفتی تجمع می‌کنند و در صف‌های شلوغ، ساعت‌ها در انتظار هستند که این موضوع باعث ایجاد ترافیک دیگری نیز شده است. این شهروند اضافه کرد: «خیلی از مناطق هرمزگان هنوز گاز کشی نشده و ساکنان شهر و روستاهای اطراف در حوزه گرمایشی مشکل‌دارند تا جایی که در هفته‌ها و روزهای گذشته شاهد مراجعه مردم از نقاط مختلف به شرکت فرآورده‌های نفتی بندرعباس هستیم که آمده بودند مشکلات ایجادشده درروند ثبت‌نامشان را پیگیری کنند».
احمد سالاری فر مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان در این باره گفت: «این مشکل در نواحی مختلف مانند ناحیه مرکزی که شامل شهرستان های بندرعباس، رودان، حاجی‌آباد و خمیر است برای برخی متقاضیان نفت سفید رخ داده بود. سالاری فر افزود: « سامانه کاملا در دسترس و آماده ثبت اطلاعات و درخواست متقاضیان است و مراجعه حضوری ویژه افرادی بوده که نتوانسته‌اند در سامانه اینترنتی درخواست فراورده‌های نفتی ثبت نام کنند که برای رفع مشکل هم تمهید لازم اندیشیده شد».
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان اذعان داشت: «اشکال در ثبت نام بیشتر در شناسایی سرپرستان خانوار ها رخ می دهد چون سامانه های متصل به سامانه درخواست فرآورده های نفتی گاهی اطلاعات اخرین وضعیت افراد مانند ازدواج یا کد پستی محل سکونت را ندارند و این باعث می شود برای برخی امکان ثبت نام اینترنتی میسر نشود.
وی افزود: « با تمهیداتی ویژه‌ای که اندیشیده شد، تعدادی باجه مراجعه حضوری پیش بینی  کردیم و با افزایش کاربران ثبت نام دستی ثبت نام این افراد را انجام دادیم تا این مشکل برطرف شود».
گفتنی است که به‌ منظور خرید و درخواست هرنوع از فرآورده های نفتی مانند نفت سفید یا گاز مایع (برای نقاطی  که هنوز گازکشی نشده اند) در سراسر کشور لازم است متقاضیان مراحل ثبت‌نام خود در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی به آدرس: https/:newtejaratasan.niopdc.ir  را تکمیل نمایند و نسبت به ثبت مشخصات و احراز هویت سرپرست خانوار در این سامانه اقدام کنند. هرمزگان و کرمان از معدود استان‌هایی هستند که هم چنان از سوخت نفت سفید برای گرمایش استفاده می‌کنند و سوخت‌های جایگزین همچون گاز را ندارند.

 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها