رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران :

حباب ۶.۵ میلیون تومانی سکه/ برای سرمایه‌گذاری طلا نخرید



رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه ۶.۵ میلیون تومان است و به مردم توصیه می‌کنیم برای سرمایه‌گذاری طلا خریداری نکنند.

   

به گزارش صبح ساحل، «نادر بذرافشان» درباره افزایش قیمت سکه و طلا گفت: شرایط موجود ناشی از نوسانات بازار ارز و عدم عرضه سکه در بازار است. عرضه سکه و ارز در بازار باید توسط بانک مرکزی مدیریت شود.

وی افزود: هم اکنون خرید و فروش طلا و سکه در بازار انجام نمی‌شود و با توجه به اینکه ثبات قیمت وجود ندارد، بسیاری از فعالان بازار متضرر شدند و حضور بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز و عرضه نیم سکه و سکه کامل تاثیر بسزایی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهارداشت: حباب سکه برابر ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و براین اساس به مردم توصیه می‌کنیم مصنوعات طلا خریداری کنند چون ممکن است حباب کاذب باشد و با انتشار خبر و عرضه سکه کل حباب تخلیه شود و متضرر شوند.

وی توضیح داد: مصنوعات طلا از این جهت مقرون به صرفه است که نسبت به حباب سکه یک سوم هزینه اجرت ساخت می‌شود و در شرایط فعلی خرید سکه باید مدیریت شود.

بذرافشان تاکید کرد: پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در روزهای آینده سخت است زیرا باید تغییرات قیمت در انس جهانی طلا و بازار ارز مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی درباره بی‌توجهی بازار طلا به کاهش بهای انس جهانی گفت: معمولا نوسانات قیمت انس جهانی بخش داخلی بازار طلای کشورها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما در شرایط موجود بازار طلا بیشتر متاثر از نوسانات ارز است.

این مقام صنفی تاکید کرد: هیچکدام از همکاران ما از التهاب موجود بازار راضی نیستند و التهاب در بازار موجب می‌شود ثبات اقتصادی نداشته باشیم و مردم در شرایط بی‌ثبات و دگرگونی خرید و فروش کنند و افراد علاقه‌مند هستند که در شرایط ثبات و آرامش معاملات خود را انجام دهند.

     

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها