رئیس اتاق اصناف ایران خبر داد:

آغاز فروش فوق العاده نوروزی از ۱۵ اسفند



رئیس اتاق اصناف ایران از اجرای طرح فروش فوق العاده نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران) از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از تسنیم، «قاسم نوده‌فراهانی»، رئیس اتاق اصناف ایران درباره مدیریت و برنامه‌ریزی بازار شب عید گفت: برای نوروز سال 1402 فروش فوق‌العاده ای در سطح کشور مانند دو سال گذشته داریم که نام آن «نمایشگاهی به وسعت ایران» است و این طرح جایگزین نمایشگاه‌‌های بهاره است.

وی افزود: هدف از برگزاری «نمایشگاهی به وسعت ایران»، ایجاد حس خوب خرید با نرخ و کیفیت مناسب برای مردم، حمایت از کسب‌وکارها به‌ویژه صنوف تولیدی و توسعه فرصت‌های شغلی در بنگاه‌های تولیدی و توزیعی و ممانعت از تمرکز فروش است.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: مردم در خرید مستقیم کالا از واحدهای صنفی اطمینان خاطر بیشتری نسبت به خرید کالا از نمایشگاه های بهاره دارند اما یکی از مشکلاتی که معمولا با آن مواجه ایم این است که اصناف همواره طرح‌های خوبی را اجرا کرده اما در ارائه آمار ضعیف هستند. این مسئله نیز باید مد نظر اتاق‌های اصناف قرار بگیرد.

نوده فراهانی گفت: زمان اجرای طرح فروش فوق العاده نوروزی (نمایشگاهی به وسعت ایران) از 15 اسفند 1401 تا 15 فروردین سال 1402 است تا مردم فرصت کافی برای تهیه کالاهای موردنیاز خود داشته باشند. همچنین درخواست ما این است که شهرداری با ما همکاری کند و شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بهاره شهرداری نباشیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه مشکل مردم گرانی است، نه گرانفروشی، افزود: بازار را عرضه و تقاضا و سپس رقابت تنظیم می‌کند. زمانی که بین دو تاجر رقابت ایجاد کنیم شاهد کاهش نرخ و افزایش کیفیت خواهیم بود. در بازار ممکن است دو حالت جریان داشته باشد؛ یکی گرانی و دیگری گرانفروشی که آنچه در حال‌ حاضر مردم را ناراضی می‌کند گرانی کالا است، زیرا گرانفروشی با مدیریت بازار کنترل می‌شود، اما عبور از مشکل گرانی به‌دست مسئولان است.

نوده‌فراهانی همچنین درباره کاهش قدرت خرید شهروندان در سال جاری گفت: مردم با افزایش قیمت‌ها، قدرت خرید خود را از دست می‌دهند و در نتیجه شاهد اوضاع بد اصناف هستیم. در این زمینه نمی‌توان تقصیر را به گردن اصناف انداخت. وقتی هزینه بار، کارگر و اجاره افزایش می‌یابد، کاسب نیز مجبور به افزایش نرخ محصولات خود است. طبیعی است که وقتی هزینه تامین مواد اولیه بالا می‌رود، نرخ محصول نهایی نیز بیشتر می‌شود و نمی‌توان از تولیدکننده انتظار ثابت نگه داشتن قیمت‌ها را داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها