جلسه هم‌اندیشی حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه و شهرداری بندرعباس برگزار شد:

اجرای پویش همراهان سفر ایمن برای مهمانان نوروزی هرمزگان



جلسه هم‌اندیشی در خصوص ایمنی سفر در ایام نوروز تحت عنوان «پویش همراهان سفر ایمن برای مهمانان نوروزی » با حضور عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، حسین عباس زاده مسئول راه روستایی پلیس راه استان، مهران باوقار،معاون اجرایی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس و جمعی از مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد عباس شرفی در این جلسه برنامه‌های برنامه های مدون شده برای ایمنی جاده های استان در سفرهای نوروزی پیش رو و اجرایی کردن طرح پویش همراهان سفر ایمن را تشریح کرد.


به گزارش صبح ساحل، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان روز دوشنبه در نشست خبری با مدیران این اداره، گفت: «با توجه به نزدیک شدن به‌روزهای پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی، جلسه‌ای در مورد سفرهای ایمن در وزارت راه کشور برگزار شده تا بر اساس آن نوروزی شاد و ایمن را در پیش داشته باشیم». شرفی افزود:« یکی از موارد مهم و حائز اهمیت در برنامهٔ امسال، قرار دادن کنترل بر نظارت محورهای مختلف شریانی و مهم حمل‌ونقلی، همچنین کنترل محورهای پرتردد و شناسایی نقاط پرخطر است».


شرفی تشریح کرد: «این طرح مهم با شعار سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما در ۸ نقطه به ترتیب، مجتمع خدمات رفاهی آسایش گستر کیلومتر ۲۰ محور بندرعباس -میناب، مجتمع خدمات رفاهی کنخ کیلومتر ۱۷ محور بندر خمیر -بندرلنگه، پایانه بار بندرعباس کیلومتر ۱۲ جاده بندرعباس-حاجی آباد، راهدارخانه ۱۷ شهریور کیلومتر ۱۱۰ محور بندرعباس -حاجی آباد ، مجتمع خدمات رفاهی ارسلان بندر لافت، تقاطع بندر چارک کیلومتر ۳۰۰ محور بندرلنگه-پارسیان ، مجتمع خدمات رفاهی شایسته کیلومتر ۱۳۰ محور میناب- جاسک ،روبروی مسجد ابوالفضل(ع)محور بندر شهید رجایی-گچین اجرا خواهد شد».


عباس شرفی در بحث اجرای طرح کنترل و نظارت مشترک راهداری با پلیس اذعان داشت: «همکاران ما در راهداری به همراه پلیس‌راه بصورت رندم از محورهایی که ناوگان‌های عمومی در حال تردد هستند، بازدید می‌کنند و موارد ایمنی را به اتوبوس‌ها تأکید خواهند کرد، در مورد گلوگاه‌ها و پاسگاه‌های پلیس‌راه‌ها نیز کنترل‌ها صورت گیرد تا جای نگرانی برای مسافرین باقی نماند».


همچنین عباس شرفی از افزایش زمان ارائه خدمات در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین افزایش خبر داد و گفت: «استفاده از سامانه‌های هوشمند مانند سامانه‌های "داب" و "سپهوند" برای تقویت مدیریت در دستور کار اداره راهداری قرار خواهد گرفت و گزارش روزانه تردد و ثبت سفرها به ستاد است که باید به‌طور منظم انجام گیرد».


مدیر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان عنوان کرد: «مدیریت ناوگان‌های عمومی برای خدمات‌رسانی، آمار مسافرین و تعداد ناوگان‌هایی که سرویس‌دهی انجام می‌دهند را باهمدیگر هماهنگ کنند تا مسافری جا نماند و ناوگان حمل‌ونقل با حداکثر ظرفیت حرکت کند. همچنین نقاط پرحادثهٔ اتوبوسی که در سال‌های گذشته تصادف در آن نقاط رخ‌داده شناسایی شده و اعلام شود تا در آن مناطق حساسیت رانندگان را با استقرار کشیک ثابت بالا ببریم».


شرفی در حاشیه این نشست دیگر برنامه‌هایی راهداری در ایام نوروز را تصریح کرد که عبارت بودند از: پیش‌بینی ایجاد سرویس‌های ویژه حمل‌ونقل مسافر، اطلاعات رسانی درست پیش‌فروش بلیت‌ها، راه‌اندازی سامانه سپهوند و ارائه سامانه برخط مدیران، نگهداری 20 درصد از بلیت‌ها برای روز فروش برای مسافرانی که در لحظه قصد مسافرت خواهند داشت؛ ارائه راهکار و پیش‌بینی برنامه‌های ایام شعبانیه در صورت افزایش سفرها در این روز.

در پایان جلسه دیگر مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مشکلات و چالش‌های خود را موردبررسی قراردادند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها