دستگیری کلاهبرداران با شگرد ارائه رسید جعلی در هرمزگان



رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان از دستگیری سه کلاهبردار که با اپلیکیشن رسیدساز جعلی از شهروندان کلاهبرداری می کردند خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ عبدالمجید کرمی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی هرمزگان مبنی بر اینکه قصد فروش دستگاه پلی استیشن خود در سایت های خرید و فروش کالاهای دست دوم را داشته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در تکمیل شکایت خود بیان کرد با توجه به نیاز مالی دستگاه پلی استیشن خود را جهت فروش در برنامه دیوار آگهی کردم و پس از دقایقی فردی ناشناس با بنده تماس گرفت و پس از توافق ابتدایی و اخذ آدرس به درب منزل بنده مراجعه کرد و پس از مشاهده پلی استیشن و توافق نهایی شماره کارت بانکی‌ام را گرفت و با اعلام مشخصات بنده و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نظر، دستگاه را به وی دادم و بعد از بررسی حساب بانکی متوجه کلاهبرداری شدم.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: کارآگاهان شعبه کلاهبرداری این پلیس اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از تحقیقات گسترده و همه جانبه متهمین را شناسایی کردند و با هماهنگی قضائی سه کلاهبردار را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: متهمین پس از حضور در پلیس آگاهی و مواجهه با مال باختگان به جرم خود اقرار کردند و معترف شدند پس از جلب اعتماد فروشندگان و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی مشخصات شاکی را به دست می‌آوردم و با ورود به اپلیکیشن رسید ساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان می‌دادم که تعداد ۴ دستگاه پلی استیشن عودت و تحویل شکات شد و متهمان تحویل مقامات قضایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان در پایان به کلیه شهروندان توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار دهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی در اسرع وقت مراتب را از طریق تماس ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها