در طرح امداد نوروزی؛

اورژانس هرمزگان به یکهزار و۶۳۳ مصدوم و بیمار امدادرسانی کرد



رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از  امدادرسانی به یکهزار و۶۳۳ مصدوم و بیمار در طرح امداد نوروزی خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر محمود حسین پور»، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ۲۴ اسفند تا ۲ فروردین ۱۴۰۲ بیش از ۱۱ هزار تماس با مرکز پیام اورژانس گرفته شده است که یکهزار و ۵۱۹ تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۸۶ مورد ماموریت ترافیکی بوده که منجر به مصدومیت ۶۰۵ نفر و فوت ۹ نفر شده است.

دکتر حسین پور افزود: این آمار فوتی مربوط به مواردی است که به اورژانس اعلام شده و ممکن است برخی فوت شدگان پیش از رسیدن اورژانس از محل حادثه منتقل شده باشند.

این مسئول اضافه کرد: در این مدت ۱۵ مصدوم توسط پایگاه اورژانس هوایی بندرعباس و بستک به مراکز درمانی اعزام شدند و هفت نفر نیز به وسیله شناور آمبولانس دریایی از جزایر قشم و هرمز به مراکز درمانی مرکز استان منتقل شدند.

وی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات درمانی بهینه به مردم استان و مسافران نوروزی، این مرکز هفت ایستگاه سلامت نوروزی در شهرهای بندرعباس، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، میناب و پارسیان و ۲ پایگاه موقت نوروزی در شهرهای بندرعباس و قشم راه اندازی کرده است.

این مقام دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی اورژانس هوایی غرب استان به مرکزیت شهر بستک و راه اندازی ۲ پایگاه موتورلانس را از دیگر اقدامات جدید اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها