ناجیان غریق، ۹ گردشگر را در آب‌های ساحلی قشم نجات دادند



قائم مقام ستاد اجرای خدمات سفر قشم گفت: با اقدام به موقع ناجیان غریق در آب‌های ساحلی این جزیره ۹ نفر از گردشگران نوروزی ورودی به سرزمین آب و آفتاب از خطر غرق شدن نجات یافتند.  

به گزارش صبح ساحل، «حجت الاسلام سعید آخوندی»، قائم مقام ستاد اجرای خدمات سفر قشم گفت: فعالیت ۲۰ نیروی نجات غریق که از ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ در سواحل قشم مستقر شدند موجب پیشگیری از غرق شدن ۹ میهمان و گردشگر نوروزی در آب های ساحلی این جزیره شد.

وی با هشدار به افرادی که نسبت به مخاطرات سواحل مرجانی و بستر دریا در آب های جزیره قشم آگاهی های لازم را ندارند، افزود: تابلوهای هشدار دهنده با هدف پیشگیری از ورود افراد به سواحل خطر آفرین این جزیره نصب شده و انتظار داریم افرادی که قصد شنا در سواحل قشم را دارند با هدف حفظ جان خود، حتما به این علایم توجه کنند.

به گفته قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، از مجموع ۹ نفر نجات یافته در سواحل قشم، چهار نفر زن، ۲ نفر مرد و سه نفر نوجوان بوده اند.

آخوندی بیان کرد: عملیات نجات این افراد در سواحل ناز، هامون، زییون، سینما دریا و پارک آفتاب ۲ با حضور به موقع ناجیان غریق ستاد اجرایی خدمات سفر قشم انجام شده است.

وی گفت: یکی از نیروهای نجات غریق در زمان عملیات و کمک به نجات جان یکی از غرق شدگان در آب‌های ساحل پارک آفتاب ۲، بر اثر برخورد با صخره از ناحیه بینی چار آسیب دیدگی شده است.

وی با تاکید بر اینکه گردشگران نوروزی نباید گول ظاهر آب های آرام دریا را بخورند گفت: شناگران از خطر گزیدگی توسط آبزیانی همانند عروس دریایی، سفره ماهی ها و توتیای دریایی در سواحل قشم هم نباید غافل شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها