رییس کل دادگستری هرمزگان خبرداد:

تعیین تکلیف بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان



رییس کل دادگستری هرمزگان از تعیین تکلیف بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ های این استان در سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی در تشریح جزئیات این خبر افزود: در راستای اجرای دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم صیانت از بیت‌المال و تعیین تکلیف فوری وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های سراسر کشور، در سال گذشته بیش از ۱۴ هزار و ۵۱۷ وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ های استان هرمزگان تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد یکهزار و ۷۲۸ دستگاه موتورسیکلت و سه هزار و ۷۳۵ دستگاه خودرو از پارکینگ های استان ترخیص شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به روند روبه رشدی که در جهت ساماندهی به وضعیت پارکینگ ها حاصل شده، خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ پس از تعیین تکلیف بخش زیادی از وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ های استان، گام‌ بلندی در جهت صیانت از اموال بیت‌المال برداشته شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان یادآورشد: در سال گذشته، پرونده خودروهای موجود در پارکینگ های سازمان اموال تملیکی استان نیز به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت که در نتیجه آن، جهت تسریع و تسهیل امور برای ترخیص این وسایل نقلیه، تدابیر لازم اندیشیده و به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی یادآور شد: بر این اساس در جلساتی با حضور دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، مدیر و کارکنان اموال تملیکی استان، مدیران بنادر و دریانوردی و مسوولان چند شرکت بزرگ کانتینری، موضوع تعیین تکلیف ۲۰۰ خودروی لوکس خارجی موجود در انبار اموال تملیکی بندرعباس، به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفت که در نتیجه آن ضمن تعیین تکلیف این وسایل نقلیه، بخش قابل توجهی از آنها ترخیص و تحویل مالکین آنها شد و روند تحویل معدود خودروهای باقی مانده نیز ادامه دارد.

قهرمانی همچنین با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ پارکینگ های مواد مخدر هرمزگان به صورت کامل ساماندهی شده است و هم اکنون هیچ وسیله نقلیه توقیفی مربوط به قبل از سال ۱۳۹۹ در این پارکینگ وجود ندارد، گفت: دادگستری هرمزگان رتبه برتر را در ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر در سطح کشور کسب کرده است.

وی همچنین بیان کرد: در جریان برگزاری مزایده های سال گذشته بیش از ۸ هزار و ۸۵۴ دستگاه موتورسیکلت توقیفی در پارکینگ های پلیس راهور استان هرمزگان به فروش رفته است و این روند تا تعیین تکلیف آخرین موتورسیکلت توقیفی ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه پس از دستورات صریح رئیس قوه قضاییه مبنی بر تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی، حجت بر همه دستگاه‌های متولی تمام شده است، تأکید کرد: دادگستری هرمزگان در سال ۱۴۰۲ نیز همچون گذشته از هیچ کوششی برای جلوگیری از تخریب و تضییع اموال توقیفی موجود در پارکینگ‌های استان، فروگذار نخواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها