مدیرعامل مشعل گاز:

کمبود گاز قشم برطرف شد/ لابی نمایندگان و اقدام شرکت نفت یک ضرورت


نویسنده: نصیر عالی خانی

کمبود گاز در یک ماه اخیر همزمان با اوج ورود گردشگران به جزیره و همچنین تداخل زمانی با ماه مبارک رمضان باعث مشکلاتی برای برخی شهروندان قشم شده و بیم کمبود گاز به عنوان تنها انرژی موجود برای آشپزی و چرخه زندگی در شهرستان، موجب شده از شهر و روستا تقاضاهای مضاعفی نیز برای دریافت سیلندر گاز به این شرکت روانه شود.
به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل شرکت مشعل گاز قشم گفت: از 28 اسفند 1400 تا 15 فروردین 1401 سهمیه این شرکت برای توزیع گاز مایع 950 تن بوده که با توجه به قوانین وضع شده در خصوص جلوگیری از قاچاق گاز مایع از کشور در سال جاری این میزان به 650 تن کاهش یافته است؛ همچنین سامانه ای به همین منظور تدارک دیده شده که البته با کاستی هایی همراه بود و این مهم مردم جزیره قشم را که تقریبا تمامی نیاز پخت و پز خود را با این سوخت به انجام می رسانند، با چالش مواجه کرد که با پیگیری های انجام شده، نیاز گاز قشم رفع شد.
مهرداد سالاری فر با بیان اینکه این شرکت در صورت وجود گاز و فروش آن، چه از بعد مادی و چه از بعد معنوی سود بیشتری خواهد کرد و همیشه خواستار عرضه بیشتر به شهروندان است، افزود: برای جبران تقاضای موجود و افزایش گردشگران امسال، مجبور به خرید گاز به مبلغ آزاد و 5 برابر بالاتر از قیمت عرضه شدیم تا با کمترین مشکل بتوانیم این مشکل را مدیریت کنیم.
 وی اظهار کرد: در 20 روز گذشته و به منظور جبران کمبود گاز، این شرکت با تلاش شبانه روزی کارگران و تمامی نیروهای شایسته خود با صرف هزینه نیروی انسانی و خدمات، جمعا 10 میلیارد ریال زیاندهی را تحمل کرده است تا مشکل چندانی برای نیازهای مردم جزیره به وقوع نپیوندد.
تناژ گاز تحویلی در نوروز امسال از سال اپیدمی کرونا هم کمتر بود!/ نمایندگان دست به کار شوند
مدیرعامل شرکت مشعل گاز قشم با بیان اینکه تناژ تحویلی گاز به این شرکت در سال جاری از نوروز 1400 که اپیدمی کرونا بود و ترددی به جزیره نمیشد هم کمتر بود، اظهار داشت: در سال 1400، بیش از 811 تن سهمیه گاز برای قشم فعال شد و این در حالیست که امسال با خیل عظیم گردشگر که هنوز هم در جزیره هستند، همچنان از سهمیه دوران کرونا هم فاصله معناداری داریم.
وی با بیان اینکه ورود نمایندگان به منظور چانه زنی با وزیر نفت و حل مشکل گاز مایع مورد نیاز است، افزود: متاسفانه سامانه طراحی شده برای مزدوجین سال 1390 به بعد که سرپرست خانوار هستند، فعال نیست و افرادی هم که فاقد کد پستی هستند نیز با چالش های فراوانی مواجه هستند.
سالاری فر ادامه داد: طبق قوانین جدید با هر تراکنشی که در دستگاه های پوز انجام می شود، سهمیه داده می شود، اضافه کرد: با توجه به این مهم، اگر کسی ثبت نامی انجام نداده یا نتوانسته باشد آنرا به اتمام برساند، نمی تواند تراکنش انجام دهد و همین امر موجب عدم اختصاص سهمیه به شرکت مشعل گاز می شود.
وی از برخی دستگاه های متولی از جمله شرکت پخش فراورده های نفتی قشم درخواست کرد با مداکره با مسئولان بالادستی نسبت به رفع عیب سامانه یاد شده، ایجاد تمامی زیرساخت ها و نصب دستگاه پوز اقدام کنند تا از گمراه شدن مردم، عدم اختصاص سهمیه و در نتیجه کمبود گاز جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت مشعل گاز قشم گفت: قیمت کپسول گاز در کشورهای همسایه به 11 میلیون ریال رسیده و این در حالیست که کپسول سهمیه ای 220 هزار ریال قیمت گذاری شده و این تفاوت قیمت هم طمع دلالان را افزایش داده و هم از طرفی با فراهم نشدن زیرساخت ها، عملا قشر ضعیف و مردم زحمتکش قشم و شرکت مشعل گاز را با چالش کمبود گاز و زیاندهی مضاعف مواجه کرده است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها