تکرار طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری پرسپولیس در داربی



پرسپولیس در ۱۰ داربی اخیر در لیگ برتر نباخته که تکرار طولانی‌ترین روند نباختن سرخ‌ها در داربی تهران است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال از هفته ۲۷ لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۶ یکشنبه در ورزشگاه آزادی با قضاوت پیام حیدری به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان، داربی ۱۰۰ با نتیجه ۱-۰ به سود پرسپولیس به اتمام رسید.

به این ترتیب رکورد شکست ناپذیری پرسپولیس در داربی تهران در رقابت‌های لیگ برتر به ۱۰ دیدار رسید. استقلال آخرین بار با هدایت وینفرد شفر آلمانی توانست با تک گل وریا غفوری پرسپولیس را در داربی تهران شکست دهد و اکنون ۱۰ بازی است که در لیگ موفق به بردن سرخ ها نشده است.

البته در این مدت استقلال دو بار در ضربات پنالتی در جام حذفی موفق به شکست پرسپولیس شده است که در آمارها مساوی ثبت می‌شود چون تیمی نتوانسته در وقت‌های معمول و اضافه به برتری برسد.

پیش از این طولانی‌ترین رکورد شکست ناپذیری پرسپولیس در داربی تهران از نیم فصل دوم فصل ۹۱–۱۳۹۰ تا نیم فصل اول  فصل ۹۶–۱۳۹۵ بود که سرخ ها در ۱۰ بازی در داربی تهران در لیگ برتر شکست نخوردند.

این ۱۰ دیدار در دوره مربیگری برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون و یحیی گل‌محمدی برگزار شده است و در سوی مقابل وینفرد شفر، آندره‌آ استراماچونی، محمود فکری، فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال نشسته‌اند.

 

فهرست ۱۰ داربی اخیر تهران در لیگ برتر به شرح زیر است:

فصل  ۹۸–۱۳۹۷: 

پرسپولیس ۰ - استقلال ۰/ پرسپولیس ۱ - استقلال ۰

فصل  ۹۹–۱۳۹۸: 

پرسپولیس ۱ - استقلال ۰/ پرسپولیس ۲ - استقلال ۲

فصل  ۰۰–۱۳۹۹: 

پرسپولیس ۲ - استقلال ۲/ پرسپولیس ۱ - استقلال ۰

فصل  ۰۱–۱۴۰۰: 

پرسپولیس ۰ - استقلال ۰/ پرسپولیس ۱ - استقلال ۱

فصل  ۰۲–۱۴۰۱: 

پرسپولیس ۲ - استقلال ۲/ پرسپولیس ۱ - استقلال ۰

حتی با احتساب دو دیداری که در جام حذفی داشتند و در پنالتی با برتری استقلال تمام شده که در آمار به عنوان مساوی تلقی می‌شود، استقلال در ۱۲ بازی اخیر خود نتوانسته در طول ۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه بازی به پیروزی برسد.

همچنان این احتمال وجود دارد که دو تیم در مراحل نیمه نهایی یا فینال جام حذفی با همدیگر رو به رو شوند.

پرسپولیس با کسب ۳ امتیاز این دیدار امیدهای خود را برای قهرمانی در لیگ برتر حفظ کرد و اکنون منتظر لغزش سپاهان است تا بتواند جایگاه خود را در صدر جدول رده بندی لیگ برتر تثبیت کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها