رییس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان  خبر داد

۹۸ هزار مزاحم تلفنی با اورژانس هرمزگان



رییس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: در یک سال گذشته ۳۵۲ هزار بار تماس با اورژانسی ۱۱۵ استان  برقرار شده است که مردم در این تماسها اغلب درخواست راهنمایی یا اعلام نیاز به کمک و امداد رسانی داشته‌اند.   

به گزارش صبح ساحل، دکتر محمود حسین پور با ارائه گزارشی از ماموریت‌های اورژانس در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: این آمار نشان‌دهنده  تقریبا برقراری  ۴۰ تماس در هر ساعت و میانگین صحبت یک تا ۳ دقیقه بوده است. وی افزود:  از این تعداد تماس ،  ۵۷ هزار و ۸۷ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان ثبت  و همچنین  ۲۵ هزار و ۵۵۰ تماس مشاوره  پزشکی برقرار شده است. وی با بیان اینکه متأسفانه ۹۸ هزار و ۵۵۰  تماس با مرکز اورژانس در این بازه زمانی ،تماسهای مزاحمت آمیز بوده است، تصریح کرد:برخی از این مزاحمت‌ها با دادن آدرس غلط و اعلام کمک دروغی منجر به اعزام تیم و در نتیجه ایجاد اختلال در روند امداد رسانی می شود، بر اساس این آمار هر یک و نیم دقیقه یک  تماس مزاحم  گرفته شده که نسبت به تماس های عملیاتی  اعزام  مصدومین  و مجروحین ،آمار بالایی است. دکتر حسین پور کل ماموریت جاده ای   ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۳۵ درصدی ذکر کرد. وی آمار آمبولانس های استان را ۳۰۰ دستگاه خواند که فقط ۱۲۰ دستگاه عملیاتی  و فعال است و مابقی نیاز به تعمیرات دارد.

  
۱۲۲۱ مصدوم و فوتی فقط در ایام نوروز
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به آمار  مصدومین وفوتی های استان ثبت شده در مرکز اورژانس ۱۱۵ اشاره ای کرد و گفت:  آمار مصدومین و فوتی ها در ایام نوروز امسال یکهزار و ۲۲۱ نفر بوده است. دکتر حسین پور به آمار مرگ خود خواسته در استان ناشی از افسردگی و... نیز پرداخت. 

   
کمبود نیروی انسانی بومی
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص جذب نیرو گفت: باپی گیری دانشگاه علوم پزشکی استان و  با همکاری وزارت بهداشت ، بیشترین مجوز استخدام بعد از تهران ، به هرمزگان تخصیص یافته است. دکتر حسین پور یکی از چالش های استخدام در مراکز درمانی استان  را کمبود نیروی انسانی بومی خواند و افزود: یکی از دغدغه های ما این است که  آیا برای  تعداد مجوز اعلام شده برای استخدام  نیروی بومی ماندگار  استان، نیروی انسانی وجود دارد یا نه ؟ وی با بیان اینکه  ۲۹۰ مجوز جذب نیرو  برای پایگاه اورژانس صادر شده  که آزمون  استخدامی آن  در خرداد ماه  برگزار  می شود  یادآور شد: ۷۰ درصد از اکثر رشته ها مجوز جذب دانشجوی بومی داریم،  دانشجو بومی باید حداقل نمره را بیاورد تا از این ۷۰ درصد استفاده کند   اما زمانی که  ترکیب نیرو  را نگاه می کنیم می بینیم انقدر پایه آموزش در منابع انسانی استان ضعیف بوده که آمار برعکس می شود و ۷۰ درصد نیروهای غیر از استان  جذب می گردند. این مقام مسوول از رسانه ها و مسوولان خواست تا  دانش آموزان را ترغیب و تشویق به آموختن رشته های  مرتبط با گروه سلامت و نیاز استان  مانند پرستاری ، هوشبری، فوریت‌های پزشکی و...کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها