عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست با فعالین اقتصادی استان هرمزگان تاکید کرد:

نگاه زنجیره‌ای به تولید و صادرات، کلید برون رفت از مشکلات



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:در اقتصاد کسی بدون برنامه برنده نخواهد شد و باید در این حوزه با میزان و اندازه حرکت کنیم و تجارت و روابط خارجی نیز یکی از مهم‌ترین مسائل حوزه تولید و صادرات و بحث گمرکات و دروازه‌های مشترک اولویت این بخش است.

 

به گزارش صبح ساحل، علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست با فعالین اقتصادی استان هرمزگان بابیان اینکه  نگاه زنجیره‌ای به تولید کلید برون‌رفت از مشکلات فعلی است افزود:  فعالان اقتصادی هرمزگان باید زنجیره‌ای حرکت کنند و مسیر پیشرفت اقتصادی را از طریق زنجیره سازی دنبال کنند که تحقق این مهم نشست و همفکری جمعی صنعتگران و سرمایه‌گذاران و دیگر عناصر بخش خصوصی باهم را می‌طلبد.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود که افراد در یک نقطه مشترک به تفاهم و تصمیم‌گیری برسند و برای اجرای یکپارچه این تصمیمات حرکت کنند.آقا محمدی با اشاره به شیوه‌های جدید تأمین مالی، از واحدهای تولیدی استان خواست تا با همگرایی و تشکیل زنجیره‌های تولید از اعتبار خود برای تأمین مالی استفاده کرده و کار را پیش ببرند.

وی تصریح کرد: به‌جای اینکه سرمایه را در اختیار همه متقاضیان قرار دهیم، آن را در زنجیره‌ها تزریق کنیم تا موجب تقویت شود و همان‌طور که دولت می‌تواند اوراق قرضه بفروشد، باید این امکان را برای بخش خصوصی فراهم کنیم و سرمایه‌گذاری خارجی و استقبال از این مهم موضوع مهم دیگر در این حوزه است که باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:وقتی از هوشمند سازی و اعداد و محاسبات بزرگ اقتصادی صحبت می‌کنیم باید همه حلقه‌ها را در کنار هم ببینیم و بر این اساس فعالیت‌های زنجیره‌ای یکی از ضعف‌های بخش تولید و بخش خصوصی کشور است و اتصال، تقاطع و تقسیم زنجیره‌ای باید موردتوجه باشد .

آقا محمدی این را هم گفت که بسیاری از مشکلات مطرح‌شده از سوی فعالان اقتصادی استان هرمزگان مشکلات پایه‌ای و اساسی نیست بلکه اقتصاد این استان به گرفتاری‌های خرچنگی مبتلا است. وی نقش اتاق بازرگانی را نقشی داوری دانست  که به رفع مشکلات تجار و بازرگانان تلاش کنند.

مشاور اقتصادی بیت رهبری به  ایجاد دروازه مشترک تولید اشاره‌ای داشت و گفت: رشد تولید در گروی ارتقای کیفیت و ارتقای کیفیت در گروی ارتقای دانش تولید است و باید دانش خودمان را درزمینهٔ های مختلف به اشتراک بگذاریم و اجناس تولیدی را در سطح بالایی از استاندارد صادر کنیم تا در بستر تجارت موفق شویم .

آقا محمدی تأکید کرد که فعالان اقتصادی باید نگاه تعاملی و منطقی و پایدار به یکدیگر داشته باشند تا بتوانند جای خود را در معادلات اقتصادی باز کنند.

وی اظهار داشت: باید افق خودمان را گسترده‌تر ببینیم و بدانید که اوضاع با غرب تغییر خواهد کرد، همان‌طور که با کشورهای عربی همسایه تغییر کرد.

آقا محمدی از تجار و بازرگانان استان و نیز تولیدکنندگان همچنین خواست تا اصناف و شبکه توزیع را نیز جدی بگیرند و در این زمینه تولید قدیمی را موردبازنگری قرار داده و با تغییر تدریجی ساختارها، سبب گشایش در امر تولید و عرضه شوند و در این زمینه تجربه موفقی از سوی چینی‌ها وجود دارد و آن شبکه ساختن فرآیند تولید و ایجاد تغییرات بنیادین این فرآیندها است.

گفتنی است : فعالان اقتصادی در این نشست  مشکلات بخش‌های خود را مطرح کردند و  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست تا ایده‌های خود را در هر بخش با اتاق بازرگانی و استانداری هرمزگان مطرح و پیگیری کنند.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها