دستورالعمل‌ جدید حفاظت از کنکور/ استفاده از وسایل ارتباطی جرم است



رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور از بروزرسانی شیوه‌ها و دستورالعمل‌های حفاظت از آزمون سراسری خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، دکتر محمدحسین حاجیلو ضمن بین این مطلب اظهار کرد: آزمون سراسری یک رویداد ملی است و دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، قضائی و ضابطین محترم در انجام این آزمون نهایت همکاری را بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور بر امر برگزاری آزمون سراسری دارند و در مجموع حدود ۱۲۵ هزار نفر در امور اجرایی و حفاظت از سلامت آزمون مشارکت دارند.

وی با یادآوری مفاد قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم آزمون‌های سراسری افزود: نه تنها استفاده از وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در آزمون سراسری جرم است، بلکه حتی همراه داشتن اینگونه وسایل حتی بدون استفاده از آنها نیز به محرومیت در آزمون سراسری منجر می‌شود ضمن اینکه همراه داشتن این وسایل برای عوامل آزمون نیز ممنوع شده است.

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر ضرورت بروزرسانی شیوه‌ها و دستورالعمل‌های حفاظت از آزمون سراسری، گفت: والدین و به ویژه داوطلبان تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به سوداگران و کلاهبرداران کنکور گره نزنند. یکی از شرایط اجرای عدالت آموزشی برای همه داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مقابله جدی با هر نوع تخلف و تقلب است.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری اضافه کرد: آمادگی‌های لازم در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها و کلیه مراکز برگزاری آزمون‌ها به وجود آمده و آموزش‌های لازم به عوامل حفاظتی نیز داده شده تا توان کنترل هر نوع تخلفی را داشته باشند.

وی در پایان تأکید کرد: حفاظت از آزمون سراسری، وظیفه ملی همه دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی در راستای تحقق عدالت آموزشی است و انجام پیش بینی‌های لازم و همچنین رصد فضای مجازی به منظور برگزاری آزمونی امن و سالم از جمله مطالبات و خواسته‌های مهم داوطلبان و خانواده‌های آنها است تا آزمون در یک محیط رقابتی سالم با رعایت اصل شایسته‌ گزینی در جهت سنجش علمی داوطلبان برگزار شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها