طی یک ماه گذشته در درگیری‌های پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر اتفاق افتاد

شهادت شجاعانه سه فرمانده



به دنبال تعقیب و گریز که بین قاچاقچیان مواد مخدر و پلیس بندر چارک رخ داد، فرمانده پاسگاه چارک به درجه رفیع شهادت نائل شد. سرهنگ دوم «محمدرضا اسدالهی»  سومین شهید نیروی انتظامی و مرزبانی هرمزگان در یک ماه گذشته است که درراه مبارزه با مواد مخدر جان خود را از دست دادند.
۱۸ اردیبهشت مسعود پرکاس 39 ساله  رئیس مبارزه با مواد مخدر مرزبانی و 21فروردین سعید مریدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر رودان نیز در درگیری با سوداگران و قاچاقچیان به شهادت رسیدند.
 به گفته سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان از اول سال جاری تاکنون با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ، حدود 8 تن انواع مواد مخدر کشف شد، 3هزار و 668 معتاد جمع‌آوری ، 194 قاچاقچی دستگیر شدند که دو نفر از این افراد از عناصر اصلی قاچاق بودند. همچنین در این مدت 622 خرده‌فروش دستگیر شدند،91 خودرو حامل مواد مخدر توقیف، 6 قبضه سلاح کشف و 5 باند کلان مواد مخدر  متلاشی شد. 
 
 
صبح شهادت 
مأموران انتظامی شهرستان بندرلنگه با انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد قاچاقچیان از جابجایی مواد مخدر به‌وسیله یک دستگاه سواری در حوزه بخش شیبکوه مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قراردادند. بامداد پنج‌شنبه گذشته (21 اردیبهشت‌ماه) بلافاصله مأموران با تشکیل اکیپی به سرپرستی سرهنگ اسدالهی فرمانده انتظامی پاسگاه چارک نسبت به پایش محورهای مواصلاتی و کنترل حوزه استحفاظی اقدام کردند. در همین حین  یک دستگاه خودرو سواری که به‌وسیله یک دستگاه خودرو دیگر اسکورت می‌شد ظن پلیس را برانگیخت.  دستور توقیف صادر شد.اما راننده خودروها بدون توجه به‌فرمان ایست، به‌سرعت از محل گریختند. پلیس بلافاصله برای دستگیری رانندگان به تعقیب خودرو پرداختند، ساعت حدود پنج صبح بود که در این تعقیب و گریز خودروی اسکورت ضربه شدیدی به  خودروی  مأموران وارد کرد، این امر موجب شد خودروی سمند پلیس از جاده منحرف و واژگون شود . در این خودرو سرگرد «محمدرضا اسدالهی» شهید و یکی از نیروهای پلیس مجروح شد. دقایقی بعد خودروی قاچاقچیان با تلاش مأموران متوقف و ضمن دستگیری یک متهم در بازرسی از آن ۱۵۰ کیلوگرم تریاک کشف شد. اقدامات پلیسی برای دستگیری سایر اعضای این باند به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد. 
شهید اسدالهی  35 ساله اهل شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی  دارای دو فرزند دختر 6 ساله  و پسر 3 ساله بود.  وی بیش از 12 سال در فراجا خدمت کرد.در سال  1400وارد هرمزگان و به بندر چارک اعزام شد.
ماجرای شامگاه دوشنبه 
شامگاه دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه جوان 39 ساله‌ای  به نام «مسعود پرکاس» اهل روستای زمین سنگ حسن لنگی  بخش شمیل بندرعباس، در درگیری با باند اشرار براثر اصابت گلوله قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.وی رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان‌بود که با 19 سال خدمت صادقانه در مرز‌های آبی هرمزگان در هنگام تعقیب و گریز برای دستگیری قاچاقچیان جان خود را از دست داد. قاچاقچیان پس از درگیری اولیه و زخمی شدن تعدادی از اعضای باند از محل متواری شدند. کمتر از دو روز از این حادثه نگذشته بود که با همکاری اعضای شورای تأمین استان هرمزگان و مجاهدین فراجا،مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان (عج) طی یک عملیات پیچیده و کاملاً حرفه‌ای و بی‌نظیر ،دو نفر از عوامل اصلی دخیل در این جنایت به همراه صدها کیلوگرم مواد مخدر در آب‌های خلیج‌فارس دستگیر شدند. این قاچاقچیان هنگام خروج از کشور به دام قانون افتادند. 
 
درگیری خونین در رودخانه بر
شامگاه 21 فروردین سال جاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در منطقه «رودخانه‌بر» از توابع این  شهرستان با باند اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر درگیرشدند.در این درگیری مسلحانه یک قاچاقچی و شرور مسلح دستگیر، ۲۴۰ کیلو مواد مخدر، دوقبضه سلاح جنگی کلانش کشف و یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ از آنان توقیف شد. در این حادثه سرهنگ دوم «سعید مریدی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان  از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله اشرار قاچاقچی قرار گرفت و به شهادت رسید.
وی دارای سه فرزند بوده که پیکر این شهید در زادگاهش  شهر زیارتعلی گلزار شهدای منجر بخش رودخانه به خاک سپرده شد. به گفته مجتبی قهرمانی رئیس دادگستری هرمزگان کیفرخواست یکی از عوامل شهادت با دو عنوان اتهامی قاچاق مسلحانه مواد مخدر و قتل عمد صادرشده است.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها