وزش بادهای شدید در مناطق دریایی هرمزگان/ شناور‌های سبک از تردد خودداری کنند



پدیده هواشناسی شاخص امروز وزش باد نسبتا شدید در استان و بویژه در مناطق دریایی است.

 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز و فردا چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت) دریا با وزش باد‌های نسبتا شدید جنوب غربی- شمال غربی نسبتا مواج خواهد بود. شدت باد در ساعات بعدازظهر و شب در غالب مناطق دریایی استان به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و سبب اختلال در تردد‌های دریایی خواهد شد.

مجتبی حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود شناور‌های سبک و قایق‌های تفریحی از تردد دریایی در مناطقی، چون کیش، لاوان، قشم، هرمز، لارک، هنگام، سیریک و شرق جاسک خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت گیرد.

وی گفت: شایان ذکر است طی روز‌های پنجشنبه و جمعه، ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه در ساعات صبح کاهش موقتی باد و در ساعات بعدازظهر افزایش باد و دریا نسبتا مواج پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: امروز گذر ابر از آسمان استان پیش بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان همراه با رشد ابر و در سایر نقاط هوا همراه با غبار محلی خواهد بود. با توجه به افزایش سرعت باد در خشکی‌های استان، بروز گردوغبار بویژه در مناطق غربی استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: از لحاظ دمایی امروز موقتا کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود، اما مجددا در اواخر هفته جاری دما بویژه در شرق استان افزایش خواهد یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها