امروز، پایان فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون دستیاری دندان‌پزشکی



مهلت ثبت‌نام مجدد آزمون دستیاری دندان‌پزشکی، ظهر امروز به پایان می‌رسد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، فرصت مجدد ثبت‌نام، ویراش و تکمیل اطلاعات سی‌وهفتمین دوره آزمون دستیاری دندان‌پزشکی که از روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه آغاز شده، ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت به پایان می‌رسد. 

سی‌وهفتمین آزمون دستیاری دندان‌پزشکی در روز پنج‌شنبه، ۲۹ تیر ماه برگزار می‌شود. 

نتایج اولیه و اسامی واجدان شرایط پذیرش (احراز حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی، از طریق سایت اعلام خواهد شد.

آن دسته از داوطلبان که حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشته‌ها، به استثنای درس زبان انگلیسی که با ضریب ۲ محاسبه می‌شود) را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته را خواهند داشت.

تبصره ۱: کسب نمره حد نصاب برای کلیه سهمیه‌ها، تابع مقررات مربوط به خود است.

تبصره ۲: متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه‌های رزمندگان و استعداد درخشان، در صورت کسب حد نصاب پذیرش داوطلبان آزاد در رشته/محل انتخابی، به صورت آزاد پذیرش خواهند شد.

به عبارت دیگر، رشته/محل‌های انتخابی این داوطلبان ابتدا همانند داوطلبان آزاد مورد سنجش قرار می‌گیرد و در صورت قبولی، جزء پذیرفته‌شدگان آزاد محسوب می‌شوند و در صورت پذیرفته نشدن، در بالاترین اولویت ممکن در سهمیه‌های مورد اشاره به رقابت می‌پردازند.

رشته/ محل انتخابی هر داوطلب، ابتدا در سهمیه آزاد سنجش شده و در صورت عدم قبولی، آن رشته/ محل با لحاظ کردن سهمیه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت عدم قبولی، این فرآیند برای اولویت انتخابی بعدی داوطلب تکرار می‌شود.)

کارنامه حاوی نمره و رتبه (صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون، مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، می‌توانند رشته/ محل‌های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویتِ دلخواه، در فرم انتخاب رشته/ محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه می‌شود، انتخاب کنند.

داوطلب می‌تواند یک رشته را در تمام دانشگاه‌ها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند.

در صورتی که داوطلب اقدام به انتخاب رشته/ محل نکند، "منصرف" محسوب شده و واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

سهمیه‌های آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی شامل سهمیه‌های اصلی «سهمیه آزاد»، «سهمیه رزمندگان»، «سهمیه بومی» و سهمیه‌های مازاد «سهمیه مشمولان آئین‌نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر معادل ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش سهمیه آزاد» و سهمیه کادر نیروهای مسلح ) تا ۲.۵ درصد ظرفیت کل است.

پیش از این، فرصت ۸ روزه ثبت‌نام آزمون دستیاری در رشته‌های پزشکی از ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و ۲۱ آخرین ماه از فصل زمستان به پایان رسید. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها