پیام مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط‌عمومی



مهندس حسینی، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش فرا رسیدن ۲۷اردیبهشت «روز جهانی ارتباطات و روابط‌عمومی» را به تمامی دست اندرکاران و کارگزاران عرصه خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به ویژه همکاران کوششگر روابط عمومی این شرکت تبریک گفت.

   

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، در متن کامل پیام مهندس «سید عباس حسینی» به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه چنین آمده است:

در جهان امروز، روابط عمومی و ارتباطات به مثابه بازوی فکری شرکت ها، نقشی حیاتی و بی بدیل در اجرای راهبردها و پیشبرد اهداف و برنامه های سازمانی دارد و به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی، می تواند کارکردی تعیین‌کننده‌ در افزایش آگاهی‌های جامعه و فرهنگسازی و تنویر افکار عمومی داشته باشد. بنا به تعبیراتی سهل و ممتنع، روابط عمومی علم و هنر ارتباط انسانها با یکدیگر، مردمداری، تدبیر امور مبتنی بر آگاهی از نظرات دیگران، علم نفوذ به قلوب آحاد جامعه و حکمرانی بر دلها، مشاوره با جامعه هدف جهت خدمات رسانی بهتر و اطلاع رسانی از طریق یک بستر ارتباطی دوسویه و سالم با مخاطبان و مواردی از این قبیل دانست. با نگاهی حتی ظاهری در سیره انبیاء الهی بویژه پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین در می یابیم که تمامی این موارد حتی با دقت و هنرمندی بیشتری در تعالیم الهی و سیره آن بزرگواران ساری و جاری بوده است و پیش از آنکه روابط عمومی به شکل امروزی توسط اندیشمندان غربی بنیان گذاشته و مصادره به مطلوب شود، اسلام در این زمینه پیشرو و پیشتاز بوده است. در خصوص اطلاع رسانی و انتقال آگاهی در یک بررسی موردی، در جزء های ۲۰الی ۲۵ قرآن کریم بیش از ۵۶۷ بار بر انتقال آگاهی و اطلاع رسانی اشاره و تأکید شده است. علاوه بر این آیات نورانی، سیره عملی و نظری پیامبر اعظم (ص) سراسر مردم داری، مردم یاری و تکریم مشتریان است.

فرامین حکومتی و سیره عملی امام علی (ع) نیز مبین و گواه خوبی بر اهمیت بخشیدن به مباحث روابط عمومی است که در همین موضوع امام علی (ع) در فرمان مشهور خود خطاب به مالک اشتر درباره اهمیت دادن به افکار عمومی می فرمایند: «تکیه گاه دین، اجتماع مسلمین و نیروی ذخیره برای دشمنان تنها توده مردم (افکار عمومی) هستند. پس گوش تو به سوی افکار عمومی و گرایش تو به جانب آنان باشد». نامگذاری مناسبتی در تقویم رسمی به نام روز جهانی ارتباطات و روابط‌عمومی(۲۷ اردیبهشت) گویای اهمیت و نقش‌آفرینی آن در دنیای معاصر است و فرصتی است تا به نقش و جایگاه روابط عمومی در جامعه، به عنوان هنر هشتم، بیشتر بیندیشیم و یادآور شویم که توسعه یک جامعه در گرو توزیع عادلانه اطلاعات، روشن‌گری افکارعمومی، مردم‌داری و احترام به حقوق انسان‌ها به منظور افزایش سطح مشارکت اجتماعی است که مأموریت انجام آن برعهده روابط‌ عمومی است. باید توجه داشت که صنعت دارای فضایی سخت و بدون روح است؛ روابط عمومی می تواند باعث تلطیف فضا، توجه بیشتر به ابعاد انسانی و روح بخشیدن به فضای کاری شود. امیدآفرینی در درون سازمان، ایجاد نشاط، روحیه تلاش روز افزون و توسعه همدلی درون سازمانی به عنوان نقش ویژه‌ روابط عمومی‌ محسوب می شود که می تواند به افزایش بهره وری و تولید بینجامد. بدینوسیله ضمن تشکر از زحمات فعالان این عرصه، تلاش های سازنده و کوشش صمیمانه کارکنان روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش را ارج نهاده و این روز را به همه این عزیزان تبریک می‌گویم. امیدوارم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله) به نام « مهار تورم، رشد تولید» مزین شده است و همچنین با عنایت به منویات معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب و مفاهیم راهبردی جهاد تبیین، روابط عمومی‌ مجموعه بزرگ فولاد کاوه جنوب کیش با همیاری گسترده درون و برون سازمانی بتواند بیش از پیش در راستای تحقق اهداف استراتژیک سازمانی نقش آفرینی نموده و تلاش کارکنان زحمتکش تولید و دیگر واحدهای پشتیبان را آنچنان که انتظار می رود، به نمایش بگذارد. از خداوند منان برای تمامی همکاران روابط عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، اصحاب رسانه و تمامی فعالان حوزه روابط عمومی و ارتباطات آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون در انجام مأموریت‌های محوله دارم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها