قاچاقچی مواد مخدر پس از سال‌ها زندگی مخفیانه در کشورهای همسایه به تله قانون افتاد

اعدام قاتل شهید «استوار یکم قاسمی شیری»



بامداد دیروز قاتل شهید استوار يکم رحيم قاسم شيري در زندان بندرعباس به دار مجازات آویخته شد.
 
این قاتل در 27 اردیبهشت ماه سال 1387 با چند نفر حین تردد از کرمان به سمت هرمزگان در حالی که حامل مواد مخدر بود در روستای شهدادی حاجی آباد با پلیس رو در رو شد. وی در درگیری مسلحانه  به سمت  مامور پلیس فراجا شلیک کرد. قاسمی شیری26 ساله، بر اثر جراحات وارده  جان خود را از دست داد. 
قاچاقچی مواد مخدر پس از این حادثه به کشورهای همسابه متواری شد و  با تغییر چهره و اسامی جعلی زندگی پنهانی را شروع کرد. تااینکه ماموران اینترپل با همکاری وزارت اطلاعات و اطلاعات فراجا این قاچاقچی مواد مخدر را در 27مهرماه 99 یعنی 12 سال پس از آن حادثه خونین دستگیر کردند. 
 
 حکم قصاص 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در رابطه با این پرونده با بیان اینکه رسیدگی به اتهامات عامل شهادت شهید استوار یکم رحیم قاسمی شیری در شعبه دادگاه انقلاب شهرستان بندرعباس منجر به صدور رأی محکومیت شده است، گفت: بر اساس رأی صادره، این محکوم به اتهام افساد فی‌الارض از طریق قاچاق مسلحانه مواد مخدر به اعدام و قتل عمد شهید رحیم قاسمی شیری به قصاص محکوم شده بود که پس از طی تمامی مراحل دادرسی و تشریفات در محاکم استان ضمن برخورداری از حق داشتن وکیل، پس از استفاده از حق اعاده دادرسی و عدم پذیرش آن در شعبه دیوان عالی کشور و تأیید حکم، بامداد امروز در محل زندان مرکزی بندرعباس به مرحله اجرا گذاشته شد.
 
کشف 209 کیلوگرم مواد مخدر 
مجتبی قهرمانی از کشف بیش از ۲۰۹ کیلوگرم مواد مخدر از این شرور مسلح و همدستان وی مطالبی بیان کرد و افزود: این شرور مسلح برای فرار از چنگال قانون به تمامی روش‌های ممکن از جمله فرار از کشور و اقامت در یکی از کشورهای همسایه، تغییر و جعل هویت و تغییر چهره متوسل شده بود که در نهایت با اجرای یک عملیات ضربتی ضمن شناسایی توسط حافظان امنیت کشور دستگیر و مجازات شد. این مقام مسوول با اشاره به شهادت ۳ نفر از پرسنل پلیس و مرزبانی هرمزگان طی کمتر از ۲ ماه در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، با هشدار به اخلال گران در نظم و امنیت عمومی خاطرنشان کرد: افرادی که سودای چنین جرایمی را در سر می‌پرورانند، آگاه باشند و بدانند که دستگاه قضائی قاطعانه با آنها برخورد می‌کند و مجازات هرگونه تعرض به ضابطان و پلیس، قاطع و بدون اغماض خواهد بود.
 
خانه ابدی 
شهید استوار یکم رحیم قاسمی شیری متولد 1361 در 29 اردیبهشت ماه 1387در زادگاهش شهرستان  فسا استان فارس به خاک سپرده شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها