وزش بادهای نسبتا شدید در تنگه هرمز/ ترددهای دریایی با اختلال مواجه می‌شوند



رییس اداره هواشناسی قشم گفت: دریا امروز (پنجشنبه) در ساعت های بعدازظهر و شب در محدوده تنگه هرمز و شرق جاسک با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب غربی - شمال غربی مواج و سبب اختلال در رفت و آمدهای دریایی خواهد شد.

    

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: پدیده شاخص روز جاری در ساعت های صبح مه رقیق صبحگاهی و بتدریج غبار محلی و در ساعت های بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید در استان هرمزگان و به ویژه در مناطق دریایی تنگه هرمز و شرق جاسک خواهد بود.

وی ادامه داد: از این رو توصیه می شود شناورهای سبک و قایق های تفریحی از رفت و آمد دریایی در مناطق قشم، هرمز، لارک، هنگام، سیریک و شرق جاسک خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت گیرد.

رییس اداره هواشناسی قشم توضیح داد: روزهای (جمعه پنجم و شنبه ۶ خرداد) نیز در ساعت های بعدازظهر دریا با وزش باد های شدید جنوب غربی- شمال غربی تا محدوده سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت در تمامی مناطق دریایی استان هرمزگان مواج خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در روز جاری آسمان استان صاف تا قسمتی ابری و در ساعت های بعدازظهر در ارتفاعات استان هرمزگان همراه با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و احتمال تگرگ و تند باد لحظه ای و گردو خاک متحمل خواهد بود که این شرایط جوی و دریایی تا روز شنبه ۶ خرداد به تناوب در استان پیش بینی می شود.

وی گفت: از لحاظ دمایی در غالب نقاط افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی قشم کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۷ درجه و ۹۰ درصد و شهر قشم را ۲۷ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها