دریا بعدازظهر مواج می‌شود/ شناورهای سبک از تردد خودداری کنند



امروز پدیده شاخص هواشناسی هرمزگان در ساعات صبح، مه رقیق صبحگاهی و بتدریج غبارمحلی و در ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید در مناطق دریایی و رشد ابر با احتمال رگبار باران در ارتفاعات است.

 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: دریا از ساعات بعدازظهر با وزش بادهای نسبتا شدید جنوب غربی- شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد. وزش این بادها طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز (6 و 7 خرداد ماه) تداوم خواهد داشت و سبب مواج شدن دریا و اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد.

مجتبی حمزه نژاد افزود: در بعدازظهر امروز سرعت باد در تنگه هرمز و بخشهایی از خلیج فارس به بیش از 40 کیلومتر بر ساعت و در بعدازظهر روز شنبه نزدیک به 50 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. وزش بادهای غربی در دریای عمان نیز با شدت کمتر پیش بینی می شود.

وی گفت: توصیه می شود از تردد شناورهای سبک، صیادی و قایق های تفریحی بویژه در تنگه هرمز و خلیج فارس جلوگیری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد افزود: از لحاظ دمایی در غالب نقاط استان روند افزایشی دما ادامه خواهد داشت و اواسط هفته این افزایش دما محسوس تر خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها