معدوم بیش از ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی و بهداشتی تاریخ گذشته در کیش



رییس مرکز بهداشت کیش گفت: طی ۲ ماه نخست سال جاری و با بازرسی‌های انجام شده، ۴۳۵ کیلوگرم مواد غذایی و بهداشتی تاریخ گذشته در این جزیره کشف و معدوم شد.

      

     

به گزارش صبح ساحل، «محمدرضا رضانیا» روز شنبه گفت: در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، هفت مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی به دادگاه معرفی و از این میان یک مورد متخلف نیز پلمب گردید.

وی با اشاره به بیش از سه هزار و ۴۴ بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی کیش طی ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: این بازرسی‌ها برای نظارت بر رعایت بهداشت و سلامت کیشوندان و گردشگران انجام شد.

‌رییس مرکز بهداشت کیش ادامه داد: تمامی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، خوراکی و بهداشتی به صورت مستمر زیر ذره بین بازرس‌های بهداشت محیط بوده و بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی پیگیری و با متخلفین بهداشتی برخورد خواهد شد.

وی هدف از این نظارت‌ها را حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و پیشگیری از بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا عنوان کرد و افزود: همچنین نظارت بر مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و نمونه برداری از مواد غذایی حساس، نظارت بر اماکن عمومی و جمع آوری مواد غذایی و آشامیدنی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز از جمله اقدامات روتین این مرکز است.

«رضانیا» ۴۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی، ۱۸ مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب آشامیدنی، چهار مورد بازدید از مدارس و مهدهای کودک، پنج مورد بررسی آلودگی ناشی از فاضلاب، ۱۲ مورد نمونه برداری از نان، ۵۹ مورد صدور صلاحیت بهداشتی، ۶۸۰ مورد اندازه گیری کلر از آب آشامیدنی، ۳۴ مورد اخظار بهداشتی و ۳ هزار و ۶ مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل را از مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه بهداشت محیط در کیش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه طی ۲ ماه نخست سال جاری به ۶۴ شکایت بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط کیش رسیدگی شده است، افزود: شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی می‌توانند مورد تخلف را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی و به شماره‌های ۱۹۰ و ۴۴۴۲۳۳۱۱ گزارش دهند.

رییس مرکز بهداشت کیش به کلیه متصدیان عرضه کننده مواد غذایی توصیه کرد که ضمن رعایت کلیه شرایط بهداشتی، نهایت دقت در فروش و عرضه مواد غذایی سالم با مشخصات کامل بهداشتی را داشته باشند تا سلامتی همشهریان و شهروندان عزیز حفظ گردد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها