شاخص بورس 13 هزار واحد رشد کرد



بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با 57 صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل به رقم 2 میلیون و 288 هزار و 438 واحد رسید.

            

به گزارش صبح ساحل، همچنین شاخص همزمان با افزایش 10 هزار و 884 واحد به رقم 773 هزار و 893 واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از شرکت‌های حاضر در بورس است، به بیش از 8 میلیون و 427 هزار میلیارد تومان رسید.

جمع‌آوری و تحلیل???? داده‌های منتشر شده حول سازمان شما

معامله‌گران امروز بیش از 10 میلیارد سهام، در قالب 608 هزار معامله و به ارزش 8781 میلیارد تومان دادوستد کردند. امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 57 صدم درصد افزایش یافتند.

این دو شاخص با معیار هموزن 1.4 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 57 صدم درصد، شاخص بازار اول بورس 57 صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس 58 صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، مپنا، بانک تجارت، کشتیرانی جمهوری اسلامی، گل گهر، صنایع شیمیایی ایران و بانک ملت به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به‌جای گذاشتند. در فرابورس ایران هم امروز روند رو به رشدی طی شد، شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 226 واحد به رقم 28 هزار و 826 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 601 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 488 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 7.2 میلیارد سهام در قالب 375 هزار فقره معامله و به ارزش 5250 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای فولاد غدیر ایرانیان، مالی سپهر صادرات، بهمن دیزل و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای ایران خودرو دیزل، بانک دی و سنگ آهن گهر زمین بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

  

 با توجه به اینکه شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه از نظر حاکمیت شرکتی در سطح بالاتری قرار دارند، شفافیت صورت‌های مالی و حساب‌ها در این شرکت‌ها بیشتر است، بنابراین اگر زمینه حضور شرکت‌های بیشتر در بازار سرمایه فراهم شود، علاوه بر اعمال حاکمیت شرکتی امکان دریافت مالیات واقعی از شرکت‌ها نیز فراهم می‌شود. بنابراین دولت برای افزایش درآمد مالیاتی و همچنین افزایش استانداردهای مدیریتی شرکت‌ها باید از حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه حمایت کند. بازار سرمایه در کنار بانک، باید سهم حداقل 30 درصدی از تامین مالی اقتصاد را برعهده بگیرد. در حال حاضر سهم بورس از تامین مالی حدود 12 درصد است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها