وزیرارشاد در بندرعباس:

خلیج فارس نقطه اتصال فرهنگ مبارزه با تفرقه افكنان می شود



صبح ساحل، سیاسی _  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم بزودی خلیج‌فارس را مركز اتصال فرهنگ همگنانه مبارزه با استعمارگران تفرقه‌افكن، ببینیم.

سید محمد حسینی در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس در بندرعباس افزود: خلیج فارس شایسته آن است كه مركز مبادلات جهان اسلام با تمامی دنیا باشد. وی با بیان اینكه مردم باهوش و مستعد ایران اسلامی شایسته آنند كه دنیا را متحیر از ابتكارات خویش سازند ،تصریح كرد: آنان كه فقط چهار دهه از موجودیت شان بیشتر نگذشته است مدعی مالكیت جزایری هستند كه در جنوب، جانب پیش‌قراولی این سرزمین را نگه‌ داشته‌اند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی بر این باور است كه هر كه نفاق بكارد، فتنه درو خواهد كرد. حسینی اضافه كرد:سابقه خلیج فارس در شكل كنونی 500هزار سال پیش شكل گرفته و از ابتدا در اختیار پارسیان بوده است كه با دو معنای چابكسوار و دین مدار محافظ همیشگی آن بوده اند.

 

 به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آنان كه بعد از جنگ جهانی اول به دسیسه روباهی نضج گرفته‌اند و بعداز جنگ جهانی دوم با حمایت شیطانی در فتنه اوج گرفته‌اند، تشكیك شان بر اصالت این نام معتبر، مایه 'فاعتبروا یا اولی‌الابصار' است. حسینی برخی والیان منطقه را كویراندیشگان مُلك لم یزرع توصیف كرد كه سرمایه خدادادی نفت را درآمد حقارت و خود را عمال سفارت قرار دادند. وی تصریح كرد: ایران اسلامی كه تمامی هَمِّ خود را در جهت اعتلای اسلام قرار داده است اگر به بازوی كشورهای اسلامی پشت گرم می‌گشت بی‌شك گریبان زورگویان تاریخ را می‌درانید و به مؤاخذه می‌كشانید اما دریغ كه با وجود این بیداری اسلامی هنوز سردمداران بی‌تعهد بعضی از ممالك از خواب غفلت برنخاسته‌اند. حسینی در پایان اظهار امیدواری كرد:با تأسی به نامگذاری شایسته امسال و به مدد پیروی از فرامین فرزانه رهبر انقلاب به زودی بنادر خلیج فارس متحول شده و از باراندازی به بارگیری و از كثرت تراز واردات به فراوانی صادرات، تغییر شكل دهند و تولیدات این سرزمین به تمام نقاط جهان صادر گردد.

 

ایرانیان با هر مذهب و دینی روی خلیج فارس حساسیت ویژه دارند

 

نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت:تمامی ایرانیان با هر مذهب و دین در سراسر جهان نسبت به مساله خلیج فارس حساسیت ویژه دارند. آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی خلیج فارس افزود: در حقیقت امضای 75میلیون ایرانی بر روی قسمت جنوبی نقشه ایران و نام خلیج فارس حك شده است. نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری اضافه كرد:دشمنان مستكبر ایران كه در دوران دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران در اوج قدرت خود بودند شكست بسیار سختی را در مقابل ملت ایران تجربه كرده اند و یكی از دلایل شیطنت های اخیر آنان نیز جبران همین شكست است. آیت الله نعیم آبادی تصریح كرد از نظر سیاسی نیز هر ناظر عاقلی حقانیت ایران درباره خلیج فارس را تایید می كند و برهمین مبنا ایران بر حق خود مردانه ایستاده و جواب مدعیان را قاطعانه می دهد. به گفته امام جمعه بندرعباس از نظر دینی و اعتقادی نیز آموزه های اسلامی دفاع از وطن را واجب دانسته و جان باختن در راه این هدف را شهادت قلمداد می كند كه این ابعاد سه گانه اعتقادی ملی و سیاسی موجب بی نتیجه بودن شیطنت ها ومزاحمت ها در تحریف نام خلیج فارس ودیگر ادعاهای پوچ دراین باره می شود.

 

ایران اسلامی زنگ خطر را برای استعمارگران خلیج فارس به صدا در آورده است

 

استاندار هرمزگان گفت:امروز دشمنان صدای زنگ خطر از خلیج فارس را به درستی شنیده اند و گسترش فرهنگ متعالی استكبار ستیزی دلیل اصلی شیطنت ها و تلاش در جهت تحریف واقعیات تاریخی و هویتی است. ابراهیم عزیزی در مراسم اختتامیه جشنواره خلیج فارس كه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد افزود:خلیج فارس با محوریت ایران مركز احیای تفكر ناب اسلامی است و دلیل اصلی شیطنت ها پیرامون خلیج فارس نیز از همین دیدگاه باید تحلیل شود. وی ادامه داد:وقتی ملت ایران توانسته بر ایدئولوژی های باطل پیروز شود طبیعی است كه مورد رفتارهای دشمنانه قرار می گیرد و امروز دنیا به خوبی دریافته است كه اسلام تنها نیروی مقابله كننده با تمدن غرب است. نماینده عالی دولت در هرمزگان اضافه كرد:بر همین اساس غربی ها نظریه برخورد تمدن ها را طراحی كرده اند و بیداری اسلامی در منطقه كه با ام القرایی ایران شكل گرفته دلیل اصلی ترس و دشمنی حاكمان نظام سلطه است. وی تصریح كرد:به یقین باید خلیج فارس و سرزمین ایران را قلب جهان اسلام دانست و این نكته برای استعمارگران قرن 21 به صورت یك حقیقت عینی درآمده است كه شیطنت هایشان در مقبل نظام جمهوری اسلامی نیز از همین زاویه باید بررسی گردد. استاندار هرمزگان جشنواره بین المللی خلیج فارس را در راستای اقتدار فرهنگی ایران ارزیابی و اضافه كرد:هدف از این اقدام پاسداشت میراث فرهنگی و معنوی خلیج فارس است.

 

موفقیت جشنواره بین المللی خلیج فارس حاصل مشاركت جمعی بود

 

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دبیرجشنواره بین المللی خلیج فارس گفت:موفقیت جشنواره بین المللی خلیج فارس در دومین دور برگزاری آن به میزبانی استان هرمزگان،حاصل مشاركت جمعی بود. حجت الاسلام 'علی مریدی زاده' در آیین اختتامیه دومین جشنواره خلیج بین المللی خلیج فارس افزود:در سایه همت جمعی و مشاركت مسوولانه هنرمندان كه با حمایت جدی مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه ستاد وزارتخانه و همچنین استاندارهرمزگان و مسوولان استان همراه بود ،خوشبختانه دومین دوره جشنواره به بهترین شكل ممكن مدیریت و اجرایی شد.

 

وی خاطر نشان كرد:دومین دوره جشنواره علاوه بر چند آیین افتتاحیه شاهد برنامه های متنوعی بود كه هركدام در نوع خود از ویژگی و قابلیت بالایی برخوردار بودند. مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ؛ افتتاح مجتمع فرهنگی هنری دیجیتال ، آیین كلنگ زنی دروازه خلیج فارس، رونمایی از چهار عنوان كتاب در حوزه خلیج فارس، افتتاح نمایشگاه آثار خلیج فارس در بخش های عكاسی، خوشنویسی ، كاریكاتور، نقشه ها و تابلوهای كهن، موسیقی آیینی، رونمایی از اثر محیطی خلیج فارس(فرش خاكی) و همچنین رونمایی از بازی رایانه ای ' فریاد آزادی'( با موضوع آزاد سازی سواحل جنوب ایران از سیطره استعمارگران ) را به عنوان بخش هایی از برنامه های دومین جشنواره بین المللی خلیج فارس برشمرد كه جلوه خاصی رابه دومین جشنواره بین المللی خلیج فارس بخشیدند. وی در ادامه با اشاره به مشاركت برخی استانهای كشور در بخش های دیگر جشنواره، اظهارداشت: استان بوشهربا جشنواره پیامك خلیج فارس، استان مركزی باجشنواره كاریكاتور، سیستان و بلوچستان با جشنواره موسیقی آیینی، یزد با تورعكاسی از كویر تا خلیج فارس ،استان فارس با تورعكاسی زیر آب ، خوزستان با شعر خلیج فارس و استان هرمزگان نیزبا جشنواره ملی خوشنویسی و همچنین طراحی و نقاشی حضور داشتند كه آثار برگزیده در حاشیه برگزاری جشنواره به نمایش گذاشته شد. دبیرجشنواره بین المللی خلیج فارس در خاتمه اظهار امیدواری كرد:جشنواره بین المللی خلیج فارس با رویكرد مبتنی برهدف و برنامه، هر سال از كیفیت و غنی بیشتری برخوردار باشد .

 

عملیات اجرایی دروازه خلیج فارس در بندرعباس آغاز شد       

 

عملیات اجرایی دروازه خلیج فارس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استاندارهرمزگان و جمعی از مدیران استان در بندرعباس آغاز شد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان ، دروازه خلیج فارس با هدف معرفی خلیج فارس با عنوان نماد هویت ملی و تبیین پیوند خلیج فارس با مبانی اعتقادی و پاسداشت شهدای خلیج فارس احداث می گردد.این سازه دارای دو بادگیر سنتی به ارتفاع 11 متر از سطح زمین می باشد و امکان تردد عمومی روی دروازه ی آن نیز پیش بینی شده است.احداث نگارخانه خلیج فارس از دیگر ویژگی های این سازه می باشد.دروازه خلیج فارس با بکارگیری هنرهای معماری سنتی ایرانی از قبیل اسلیمی و سبک ساسانی، کاشی کاری معرق و برجسته کاری مس بکارگرفته می شود.آجر کاری برجسته منقوش بر پیکره برجسته تصاویر سرداران خلیج فارس به عنوان دیگر ویژگی های این بنا است.

 

اولین مجتمع فرهنگی دیجیتال خلیج فارس در بندرعباس افتتاح شد

 

با حضور وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی و در آستانه روز ملی خلیج فارس ، اولین مجتمع فرهنگی دیجیتال خلیج فارس دربندرعباس افتتاح شد.  دكتر سید محمد حسینی در حاشیه افتتاح این مجتمع فرهنگی گفت: این اولین مجتمع فرهنگی دیجیتال از مجموعه مجتمع های فرهنگی سه گانه دراستان هرمزگان است.

 

وی افزود: در دو روز آینده دو مجتمع دیگر نیز در جزایر ابوموسی و قشم افتتاح می شود. وی یادآورشد: تاكنون 260 مجتمع فرهنگی دیجیتال در كشور راه اندازی شده كه تا پایان شهریورماه تعداد آن ها به 500 مجتمع افزایش می یابد. به گفته ی وزیر فرهنگ وارشاداسلامی، برای راه اندازی این مجتمع ها100میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده كه با مشاركت معاونت علمی وفناوری نهاد رییس جمهوری با وزارت فرهنگ وارشاداسلامی تامین می شود. حسینی، امكان استفاده از اینترنت پاچ برای مراجعه كنندگان این مجتمع ها و خریداری نرم افزازهای مفید وكاربردی و استفاده رایگان از این نرم افزارها درمجتمع ها را از ویژگی های این مجتمع ها معرفی كرد. وی ادامه داد: در هر مجتمع 500 نرم افزار در اختیار مخاطبان قرار می گیرد و بازی های بومی مناسب نیز در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، تنوع نرم افزارها را چشمگیر دانست ویادآورشد: ادبیات وهنر انقلاب اسلامی ومعارف اسلامی، علوم پایه، سرگرمی، علمی و آموزشی از جمله نرم افزارهای پیش بینی شده دراین مجتمع های فرهنگی دیجیتال است. حسینی همچنین از راه اندازی كلاس های مهارت های فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال دراین مجتمع ها خبر داد. برای راه اندازی سه مجتمع فرهنگی دیجیتال دراستان هرمزگان یك میلیارد و 500 میلیون ریال پیش بینی شده است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها