عبدالله السعدی نماینده هنری امارات در ونیز


نویسنده: عدنان نگاری

هنرمند مفهومی اماراتی عبدالله السعدی نماینده این کشور در شصتمین دوسالانه ونیز که امسال توسط آدریانو پدروسا با موضوع «خارجی‌ها در همه جا» برگزار می‌شود. نمایشگاه غرفه که در 20 آوریل افتتاح شد و تا 24 نوامبر ادامه دارد، توسط طارق ابوالفتوح برگزار شد.
السعدی نقشی محوری در توسعه صحنه هنری در حال تحول امارات داشته است. فعالیت چند رشته‌ای او شامل رشته‌های نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی، اجرا و عکاسی، و همچنین جمع آوری و فهرست نویسی اشیاء یافت شده و ایجاد الفبای جدید است.
 او در بیانیه‌ای گفت:«از زمانی که دانشجو بودم، چهار دهه پیش، هنر بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره من بوده است. هنر من نتیجه تعامل با مکان‌ها، مردم، ایده‌ها و زیبایی‌شناسی است که هر روز در جایی که زندگی می‌کنم و در سفرهایم با آن‌ها مواجه می‌شوم را می‌بینم و می‌خواهم این تجربیات را به‌صورت بصری یا در یادداشت‌های روزانه و تأمل‌های مکتوب مستند کنم و به دنبال تغییر شکل ارتباط معمول با گذشت زمان هستم.» اسعدی در ادامه افزود:«من خودم را در ونیز به عنوان یک هنرمند و سپس به عنوان یک هنرمند محلی اماراتی معرفی می‌کنم.»
وی درباره نمایش در حال اجرای خود با عنوان؛ عبدالله السعدی: مکان‌های خاطره، مکان‌های فراموشی، گفت:«این غرفه سفر هنری من را در مدت زمان طولانی از پس از دانشگاه با هشت اثر که دو تای آن سفارش‌های جدید هستند به نمایش می‌گذارد.»
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها