در نشست آموزش‌وپرورش به مناسبت 12 اردیبهشت مطرح شد؛

استخدام 3 هزار معلم تا شهریور ماه



مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان هرمزگان به مناسبت هفته معلم برنامه‌ها و عملکرد این اداره‌کل را تشریح کرد؛ قویدل در این نشست بر لزوم تغییر نگرش در استان برای ایجاد تحول تأکید کرد و گفت:« تغییر نگاه و رویکرد باعث پیشرفت و تسریع در زمان تصمیم‌گیری و اجرا می‌شود و با نگاه متفاوت می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم. وی همچنین از تاسیس هنرستان‌هایی جدید با رشته‌های کاربردی و مهم در استان خبر داد».
به گزارش صبح ساحل، «محمد قویدل» مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در ابتدای مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را تبریک گفت و عنوان کرد: بحث آموزش در دولت سیزدهم در استان هرمزگان یک تفاوت مهمی داشته و آن‌هم نگاه ویژه دولت و استاندار به حوزه آموزش‌وپرورش است. قراردادن بحث آموزش در اولویت توانسته بعد از گذشت مدت‌زمان کوتاهی جامعه فرهنگیان استان این تفاوت رو در بخش‌های مختلف احساس کنند. تغییر نگاه و رویکرد باعث پیشرفت و تسریع در زمان تصمیم‌گیری و اجراشده است؛ تغییر نگرش‌ها است که باعث ایجاد تحول در یک جامعه می‌شود و اگر ما نگاهمان را نسبت به مسائل تغییر ندهیم، تحولی ایجاد نخواهد شد. تغییر رویکرد و نگاه متفاوت بود که الان نام هرمزگان در کشور به‌عنوان یکی از دستگاه‌های برتر آموزشی کشور عنوان می‌شود. ما در پروژه مهر به‌عنوان بزرگ‌ترین کار اجرایی آموزشی ساماندهی نیروی انسانی در کل کشور برای اولین بار توانستیم جایگاه اول کشور رو کسب نماییم. در بحث توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی نیز برای اولین بار جایگاه اول کشور را کسب نمودیم همچنین در شاخص‌های اختصاصی وزارت آموزش‌وپرورش که این شاخص‌ها به شکل یکسان در بین تمام ادارات آموزشی کشور موردبررسی قرار می‌گیرد و در اسفندماه اعلام شد نیز موفق به‌عنوان برتر کشور شدیم. 
    
 تأسیس هنرستان‌ انرژی اتمی در استان
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان در حوزه توسعه هنرستان‌ها در استان افزود: در دو سال اخیر موفق به تأسیس ۲۹ هنرستان بودیم که خیلی از این هنرستان‌‌ها دارای رشته‌هایی هستند که برای اولین بار وارد استان هرمزگان شده‌اند مانند هنرستان دهیاری، هنرستان جوار فولاد، هنرستان جوار پالایشگاه نفت، هنرستان‌های معدن. برنامه‌ای که در سال تحصیلی آینده به دنبال آن هستیم، تأسیس هنرستان تجارت است که با مشارکت سازمان صمت استان این رشته و هنرستان را ایجاد خواهیم کرد. اتفاق دیگری که اخیراً صورت گرفت با توجه به احداث نیروگاه سیریک و فعالیت‌هایی که سازمان انرژی اتمی در استان هرمزگان در حال و آینده خواهند داشت؛ بحث تأمین نیروی انسانی این مجموعه‌های بزرگ علمی پژوهشی و تولیدی است. 
حدود چهار ماه گذشته جلسات مستمر با مسئولین این سازمان داشتیم که ظرف چند هفته آتی بحث ثبت‌نام دانش آموزان را در اولین دبیرستان متوسطه اول و دوم سازمان انرژی اتمی کشور در شهر بندرعباس را خواهیم داشت. 
مدارس سازمان انرژی اتمی ما بیشترین تعداد المپیادی‌های کشور را دارند و بیشترین تعداد قبولی‌ها در دانشگاه تراز اول کشور از همین مدارس هستند. حضور این مجموعه‌های آموزشی می‌تواند به ارتقای آموزش‌وپرورش استان و افزایش کیفیت و درنهایت پوسته نیروی انسانی استان را ارتقا دهد. هدف اصلی ما توسعه منابع انسانی و پایدار و جذب نیروی ماندگار است .
  
 لزوم تأمین نیروی انسانی پایه برای تدریس در استان
«محمد قویدل» با تأکید بر لزوم تأمین نیروی انسانی پایه در استان گفت: نکته دیگری که در بحث اقدامات قرار می‌گیرد بحث تأمین نیروی انسانی جهت تدریس در مدارس صعب‌العبور است. هرمزگان یک استان با شرایط ویژه و خاص است استانی با ۱۴ جزیره که تردد در برخی از این دشوار است و در برخی از این جزایر مدارس یک دانش‌آموزی داریم . 
یکی از مسائلی که ما از سال 1401 به دنبال آن بودیم تأمین نیروی انسانی از افراد بومی ساکن در آن مناطق بود و با تلاش‌ توانستیم زمینه‌ی استخدام  ۳۰۰ نفر را دریافت نماییم که خاص شهرستان‌های بشاگرد و ۵ جزیره استان است و ثبت‌نام آن تا دوشنبه 10 اردیبهشت ماه  در سایت دانشگاهی انجام می‌شود و آزمون استخدامی ۱۷ خرداد برگزار می‌شود. 
وی در ادامه این نشست افزود: افزایش سهمیه‌های استانی نیز یکی از دیگر دستاوردهای مهمی بود با پیگیری‌های استاندار مکاتبات انجام شد. اختصاص سهمیه ۳۰۰۰ نفری تا شهریورماه سال جاری در استان زمینه‌ی اشتغال قابل‌توجهی را در استان ایجاد می‌کند.
  
توسعه فضاهای آموزشی و زیرساختی در استان
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان در خصوص توسعه فضاهای آموزشی نیز عنوان کرد: یکی از عمده مشکلات از سال ۱۴۰۰ کمبود فضای آموزشی در شهر بندرعباس و بعضی از نقاط استان بود که امسال با افتتاح و بهره‌برداری ۸۰۰ کلاس درس در دوم سفر رئیس‌جمهور تقریباً حل شد. 
از دیگر هدف‌گذاری ما در سال جاری ساخت ۵۰۰ کلاس با نوسازی مدارس استان و همچنین اتمام ۱۳ پروژه بزرگ ۱۲ کلاسه که از سال ۱۴۰۱ هم شروع‌شده و امیدواریم با تأمین منابع و رایزنی انجام‌شده با خیرین تا سال به بهره‌برداری برسانیم.
وی افزود: از دیگر عملکردهای آموزش‌وپرورش در چند سال اخیر می‌توان به احداث بیش از ۸ سالن ورزشی، توسعه زمین‌های چمن مصنوعی درون مدرسه، تخصیص اعتبار برای ساخت تئاتر درسی میناب، ساخت اردوگاه سر خون و اتمام پروژه نیمه‌تمام خوابگاهی که ۱۳ سال رهاشده بود، تا خردادماه اشاره کرد. 
یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در حوزه آموزش احداث اردوگاه دانش‌آموزی بود که در حال حاضر مرحله ساخت آن رو به اتمام است و با اعتباراتی که اخیراً دریافت کرده‌ایم، می‌توانیم در چند ماه آینده اولین اردوگاه دانش‌آموزی در شرق استان را افتتاح کنیم.
 تشریح برنامه‌های هفته معلم در استان
قویدل در ادامه این نشست برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم را تشریح نمود، این برنامه‌ها عبارت‌اند از: به صدا درآمدن زنگ سپاس معلم در ۳۵۰۰ مدرسه استان به‌طور هم‌زمان، مراسم‌های ویژه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، حضور در گلزار شهدا و تجلیل از فرهنگیان خانواده شهدا و ایثارگر،  برگزاری بیش از ۳۷۰۰ برنامه در سطح مدرسه‌های منطقه استان، از نخبگان فرهنگی استان با همکاری صدا ‌سیما در مرکز خلیج‌فارس نیز تقدیر خواهد شد. از دیگر برنامه‌هایی که در این هفته خواهیم داشت، شب‌شعر فرهنگیان، برگزاری محافل ادبی، نشست کتاب‌خوانی، کارگاه‌های آموزشی و توجیهی ایده‌های خلاقانه، اعزام معلمین و دبیران به اردوی راهیان پیشرفت و حضور نماینده وزارت آموزش‌وپرورش در استان برای تقدیر و تجلیل از معلمین نمونه استانی خواهد بود.
قویدل افزود: یکی از دیگر از مواردی که امسال در نظر گرفتیم استفاده رایگان همکاران فرهنگی از مراکز رفاهی در شهر بندرعباس و قشم در تاریخ سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌ماه است . همکارانی که در این دو روز در امکانات ورزشی و خدماتی فرهنگیان به شکل رایگان پذیرش خواهند شد. 
  
 کلام آخر
«محمد قویدل» در انتهای نشست ضمن تأکید از اهمیت امتحانات نهایی در آینده دانش‌آموزان گفت: امسال در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برای اولین بار امتحانات با حجم بالا برگزار می‌شود و نیاز است که رسانه‌ها بکوشند فضای ادراکی جامعه را به‌گونه‌ای کنند که دانش آموزان را از استرس و اضطراب دور بمانند تا بتوانند نتیجه بهتری کسب نمایند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها