پربحث‌ترین‌های هفته



در «پربحث‌ترین‌های هفته»، به‌مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته گذشته پربازدید شده و موردتوجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته است، می‌پردازیم.

  

علی اکبر رائفی پور و موسسه مصاف

در هفته گذشته ماجرا‌های مالی موسسه مصاف و واکنش‌های «علی اکبر رائفی پور»، رییس این موسسه که در مقام پاسخگویی به منتقدان برآمد زیر ذره بین افکار عمومی و نهاد‌های نظارتی قرار گرفت و به صدر اخبار آمد. با اینکه رائفی پور ۳۰ دقیقه در رابطه با گردش مالی مصاف ویدئویی توضیح داد، منتقدان هنوز قانع نشده اند. براساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی عصر پنجشنبه و به محض اطلاع از انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی موسسه مذکور با تشکیل جلسه‌ای فوری با حضور معاونین و مدیران مربوطه و ضمن اطلاع به مدیران موسسه مذکور و تاکید بر اینکه صیانت و حفاظت از حساب ها، سپرده‌ها و تراکنش‌های بانکی افراد و موسسات، از وظایف اصلی بانک‌های عامل محسوب می‌شود به معاونین فناوری‌های نوین، حقوقی و رئیس مرکز حراست بانک مرکزی دستور داد ضمن بررسی دقیق ابعاد فنی چگونگی دسترسی و انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی این موسسه، گزارش کاملی از این موضوع و افراد ذیربط به قید فوریت تهیه و ارائه کنند. فرارو در ارتباط با مسائل مالی موسسه وابسته به رائفی پور نوشت: «در بین واریزی‌های موسسه مصاف رائفی‌پور، نام یک دختر خارجی به نام الونا واشچنکو به چشم می خورد که به او در پنج شیفت متوالی پول داده بودند تا خودش را جلوی دوربین یک زن به نام طاهره واشچنکو معرفی کند. حتی با الونا مصاحبه گرفتند. با تیتر مصاحبه با بانوی اوکراینی که مسلمان شد. طبق سندی دیگری، ادعا شده مبلغ ۱۴۵ میلیون تومان به حساب خانمی به نام روجا صفرپور واریز شده است. او همان زنی است که در انتخابات ۱۱ اسفند بدون حجاب سر صندوق رای حاضر شد و رای داد و سپس به دیدار رائفی پور رفت. از او در رسانه‌ها به عنوان خورشید خانم یاد شده است.»

 

پست جنجالی همایون شجریان درباره شایعات اخیر

همایون شجریان با انتشار پستی به شایعات واکنش نشان داد که به نظر می‌رسد مضمون این پست جدایی دو هنرمند از یکدیگر باشد. شجریان در این پست نوشت: «نه خیانتی در کار بود نه سقط بچه‌ای، خسته شد صبر ما، اما رفاقت تا ابد پابرجاست».

 

 

تاسیس رشته تحصیلی دکتری امر به معروف در دانشگاه‌ها

رییس قرارگاه احیای بینش امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر اعلام کرد که قرار است رشته‌ای در مقاطع ارشد و دکتری به‌ عنوان رشته امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر راه‌اندازی و محتوای درسی در این زمینه تولید شود. این خبر با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران فضای مجازی روبه‌رو شد./ تجارت نیوز

زندانی شدن صادق زیبا‌کلام

صادق زیبا کلام در پی قطعی شدن برخی احکام پرونده‌های قضایی، روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت برای اجرای احکام صادره وارد زندان شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که وی در مسیر نمایشگاه کتاب دستگیر شده است. زیباکلام با رأی صادره از سوی دادگاه بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و ۲ سال محرومیت فعالیت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم شده بود که این حکم قطعی شده است. پرونده دوم این فرد که حکم آن نیز قطعی شده است، مربوط به فعالیت تبلیغی علیه نظام در خصوص انتشار مطالب غیر مستند و غیر واقعی است. وی در این پرونده به یک سال حبس محکوم شده است. یکی دیگر از پرونده‌های قضایی زیباکلام که حکم آن قطعی و لازم‌الاجرا است نیز مربوط به نشر مطالب خلاف واقع است که وی در این پرونده به ۶ ماه حبس محکوم شد بود که پس از فرجام خواهی در دیوان عالی کشور، این حکم مورد ابرام قرار گرفته است./ خبرآنلاین

 

خسارت سیل در مشهد

مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی صبح 26 اردیببهشت ماه اعلام کرده بود که وزش باد شدید همراه با رگبار باران و رعدوبرق و بارش تگرگ همچنان تا اواسط هفته آینده در خراسان رضوی ادامه دارد و باران سیل آسا همراه با رعد و برق در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه شروع و در مشهد منجر به آبگرفتگی در خیابان‌ها و تاریکی آسمان در این کلانشهر شد، به طوری که، ظرف یک ساعت ۳۸ میلی‌متر باران در مشهد بارید. این میزان بارندگی موجب آبگرفتگی شدید معابر این شهر، مفقود شدن چند شهروند و فوت 7 نفر شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها