حمایت عربستان سعودی از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل


نویسنده: عدنان نگاری

عربستان سعودی روز جمعه از تصویب قطعنامه‌ای توسط مجمع عمومی سازمان ملل که به رسمیت شناختن دولت فلسطین که در حال حاضر یک کشور ناظر بوده و واجد شرایط عضویت کامل در این سازمان است، استقبال کرد.
مجمع ۱۹۳ عضوی با اکثریت قاطع به این قطعنامه رأی مثبت دادند و همچنین به شورای امنیت توصیه کرد که این موضوع را به طور دقیق بررسی کند و بیش‌تر حقوق و مزایایی را که با عضویت کامل حاصل می‌شود به فلسطین اعطا کند. 
وزارت امور خارجه پادشاهی عربستان اعلام کرد که این تصمیم به وضوح اجماع بین‌المللی را در مورد حقوق ذاتی مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل در چارچوب راه حل دو دولتی بیان می‌کند.
در ادامه این بیانیه آمده است:در حالی که پادشاهی سعودی از موضع مثبت کشورهایی که به قطعنامه رای مثبت دادند قدردانی می‌کند، از کشورهای عضو شورای امنیت می‌خواهد که مسئولیت تاریخی خود را بر عهده بگیرند و با اجماع بین‌المللی مخالفت نکنند و در مقابل اصول غیر اخلاقی و ضدانسانی بایستند.در رای‌گیری مجمع عمومی به این قطعنامه، 143 عضو رای موافق، 9 نفر مخالف از جمله آمریکا و اسرائیل و 25 عضو رای ممتنع دادند.
عربستان سعودی در ادامه در روز پنجشنبه حمله شهرک نشینان اسرائیلی به مقر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در قدس اشغالی را محکوم کرد. بر اساس بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی، پادشاهی سعودی اعلام کرد که اشغالگران اسرائیل را مسئول جنایات مکرر علیه غیرنظامیان بی گناه و امدادگران می‌داند. این سازمان از جامعه بین‌المللی خواست تا اقدامات جدی برای توقف نقض حقوق بشر توسط اسرائیل انجام دهد. در این بیانیه آمده است:اشغالگران باید پاسخگوی جنایات جاری خود باشد که قوانین بین المللی ر‌ا نقض می‌کند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها