لزوم تأمین آب از طریق خلیج‌فارس و دریای عمان



به گزارش صبح ساحل ، زاهدی ادامه داد: بحث آب، برق، جاده، لوله و بسیاری از مشکلات حل شده و کارها به خوبی پیش می‌رود، پروژه سرعت بسیار خوبی دارد و امیدواریم تا پایان سال انتقال آب به گل‌گهر صورت بگیرد و سال آینده تا شهریورماه آب به سرچشمه برسد.
نماینده مردم کرمان و روار در مجلس دهم تصریح کرد: این یک موفقیت بسیار بزرگ و تجربه بسیار بزرگی برای کشورمان بود و خوشبختانه بسیاری از کارها به دست ایرانیان صورت گرفت که باب جدیدی را باز کرده است. اجرای چنین پروژه‌هایی که متکی به بخش خصوصی داخل کشور است بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
زاهدی اضافه کرد: از سرمایه‌گذاران و هلدینگی که در این زمینه تشکیل شده است تشکر می‌کنیم و کار خوبی انجام داده‌اند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: برای کشور بسیار مهم است و می‌طلبد دولتمردان و هیئت وزیران روی این مسئله کار کنند که هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند، با توجه به اطلاعاتی که ما کسب کردیم، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال این هستند که رژیم حقوقی برای خلیج فارس تدوین و در مجامع بین‌المللی تصویب کنند که اگر این اتفاق بیفتد محدودیت‌های زیادی برای ما ایجاد خواهد شد.
زاهدی تأکید کرد: در برداشت آب از خلیج فارس امارات حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب دارد؛ آب را به همین طریق از خلیج فارس برده و شیرین می‌کند، عربستان هم حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب می‌برد. در حال حاضر آبی که ما می‌خواهیم بیاوریم حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب است لذا اختلاف زیاد است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: اگر آن بحث حقوقی رژیم خلیج فارس انجام شود حتماً با یک چالش مواجه می‌شویم لذا از دولت و بخصوص وزارت نیرو می‌خواهیم هرچه زودتر برنامه‌ریزی کنند که ما در نقاط مختلف خلیج‌فارس و دریای عمان برای تأمین آب اقدامات لازم را انجام دهیم تا دچار مشکل نشویم.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: کاری نکنیم که در بهره‌برداری از آب خلیج‌فارس و دریای عمان دچار محدودیت شده و ناچار باشیم، دست به دامن واحدهای بین‌المللی شویم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها