اجرای طرح کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در هرمزگان:

جلوگیری از قاچاق ۸۵ میلیارد تومان سوخت تنها در دو هفته



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در پمپ بنزین‌های بندرعباس، از قاچاق بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال جلوگیری شد.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رییس کل دادگستری هرمزگان روز یکشنبه با اشاره به تدبیر جدید دستگاه قضایی این استان برای جلوگیری از معطلی مردم در جایگاه‌های سوخت، گفت: بر این اساس از ۲۲ مهرماه امسال، تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت شامل نمایندگانی از دستگاه قضایی، پلیس، کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اعضای تیم‌های مهندسی جایگاه‌ها و کارشناسان فناوری اطلاعات در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین سطح شهر بندرعباس، مستقر شده‌اند.

وی اضافه کرد: در نتیجه ثبت اطلاعات اشخاص و خودروهای دریافت کننده سوخت در سیستم و پس از ارزیابی کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مشخص شده است که از ۱۱ روز گذشته تاکنون و پس از استقرار تیم‌های کنترل و نظارت در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها، حجم قابل توجهی از مصرف روزانه سوخت کاهش یافته است.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به جلوگیری از قاچاق ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت در پمپ بنزین‌های بندرعباس تاکید کرد: با مقایسه این اعداد و ارقام می‌توان دریافت که حجم تاراج اموال عمومی از طریق قاچاق سوخت در بیش از ۱۷۰ جایگاه استان هرمزگان در طول ماه و سال چه ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می کند.

وی در ادامه با قدردانی از اهتمام استاندار هرمزگان و ادارات و دستگاه‌های مرتبط اجرایی به علت حساسیت در جلوگیری از تاراج اموال عمومی و جلوگیری از قاچاق سوخت، گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم استاندار موضع گیری صریح ایشان بر علیه قاچاق سوخت بوده که سبب شده است دستگاه‌های متولی و ضابطان نیز در این مسیر وارد شوند و برای جلوگیری از آن چاره اندیشی و اقدام کنند.

قهرمانی همچنین با اشاره به اینکه برای موفقیت در اجرای طرح کنترل و نظارت بر توزیع سوخت مثل همیشه به همکاری و حمایت مردم نیازمندیم، خاطرنشان کرد: اجرای موفق این طرح علاوه بر کاهش شلوغی و ازدحام در جایگاه‌های سوخت در جهت جلوگیری از تاراج اموال عمومی، ایمنی جاده‌ ها و کاهش تصادفات مرگبار ناشی از تردد خودروهای قاچاقچیان سوخت نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها