خرابی گسترده آسفالت مسیر روستایی تمبک به کلاهی؛

جاده‌های روستایی میناب در انتظار تخصیص قیر



وضعیت راه‌های برون‌شهری استان هرمزگان سال‌هاست که به یک معضل تبدیل‌شده و وجود جاده‌های استاندارد برای هرمزگانی‌ها یک آرزوست. از مرکز استان به سمت شرق یا غرب بروید متوجه وضعیت بد جاده می‌شوید و مردم از نبود جاده مناسب رنج می‌برند. 
       
یکی از مخاطبین با ارسال ویدیویی به صبح ساحل با تشریح وضعیت بد جاده‌ی کرتی از توابع شهرستان میناب، نسبت به این موضوع گلایه کرد و گفت:«مسئولان اداره راه میناب، سال‌هاست که مردم این روستا در انتظار درست شدن‌ جاده هستند و هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است». 
این مخاطب با تأکید بر وضعیت نامناسب جاده‌ها در میناب می‌گوید: «بهتر است قبل از بروز سانحه دردناک نسبت به ترمیم این جاده اقدام کنند. مسیر جاده کرتی میناب راه ارتباطی از شهرستان میناب به بندردزک، کلاهی، تمبک، دهنو و مازغ است و یکی از پرترددترین جاده‌هاست. تردد هرروزه ما رانندگان در این مسیر دیگر ممکن نیست و باعث خرابی وسایل نقلیه ما شده است. هرچند بارها نسبت به وضعیت این جاده اعتراض داشتیم اما مسئولین صدای مارا نشنیده‌اند و کاری صورت نگرفته است. امید داریم این بار حرکتی مثبت به جهت ترمیم این مسیر انجام شود». 
تحریریه صبح ساحل وضعیت جاده کرتی میناب را از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان پیگیر شد.
رضایی لری، معاون فنی و راه‌های روستایی این اداره در مورد آسفالت راه روستایی تمبک به کلاهی میناب گفت: «در حال حاضر قرارداد برای ترمیم این جاده با پیمانکار منعقد گردیده و اداره راه شهرستان میناب در انتظار تخصیص و تأمین قیر به جهت بازسازی روکش آسفالت این جاده است و به‌محض تأمین مواد لازم، کارترمیم آغاز خواهد شد». 
گفتنی است، جاده میناب در اوایل دهه ۷۰ به دست جهادگران ساخته‌شده است. سال‌هاست که در وعده‌های سیاسی مدیران، نمایندگان و دولت‌های مختلف جامانده تا هرساله شاهد از دست دادن جان بسیاری از شهروندانمان در این جاده‌ها باشیم.
شایان‌ذکر است، یکی از پرخطرترین این جاده‌ها نیز جاده هشتبندی-میناب است و هرساله شاهد سوانح دل‌خراشی در این جاده هستیم و تصادفات مرگ‌بار در جاده‌های شرق هرمزگان پایانی ندارد و همچنان در جاده‌های ناایمن این منطقه از استان خانواده‌های زیادی داغدار می‌شوند. 
حال مردم روستای تمبک و کلاهی میناب همچنان باید در انتظار باشند و ببیند در سالی جاری، برای جاده این منطقه اقدام و عملی رخ می‌دهد یا خیر.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها