بازدید مدیرعامل استارتاپ زیست محیطی جامُش از جزیره هرمز  

جزیره خاک‌های رنگی یا زباله‌های رنگی؟



امیرارسلان عامری، مدیرعامل این استارتاپ روز جمعه در بازدید از مناطق گردشگری و سایت پسماند جزیره هرمز گفت: وضعیت نامناسب و تجمع غیر اصولی پسماندها در محلی که قبلا زیستگاه حیواناتی مانند آهوها بوده، سلامت محیط زیست و مناظر زیبای آن را به شدت به خطر انداخته است؛ همچنین دود ناشی از سوزاندن زباله ها در آن محل نیز باعث آلودگی هوا می شود.
 
به گزارش صبح ساحل، عامری با اشاره به اینکه جزیره هرمز را به نام جزیره خاک های رنگی می شناسند، عنوان کرد: متاسفانه وضعیت زیست محیطی بحرانی سایت پسماند جزیره هرمز، اکنون آن را به جزیره زباله های رنگی تبدیل کرده است که سلامت شهروندان و گردشگران را نیز تهدید می کند.
وی بیان داشت: سر ریز شدن سطل های زباله در سطح جزیره، تجمع پسماندها در اطراف سطل ها و فعالیت غیر بهداشتی و غیر اصولی زباله گردها در محل تجمع زباله ها ممکن است موجب انتقال بیماری شود.
مدیرعامل استارتاپ جامُش خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت مکانی جزیره هرمز به عنوان نگین سرخ خلیج فارس که بی توجهی به مسئله محیط زیست آن عواقب جبران ناپذیری برای آب، خاک و هوای آن دارد؛ بهبود آن می تواند در قالب مسئولیت اجتماعی زیست محیطی شرکت ها و صنایع بزرگ کشور قرار بگیرد.
عامری ادامه داد: رفع مسئله پسماند جزیره هرمز به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های محیط زیستی استارتاپ جامُش در دستور کار قرار دارد.
 
استارتاپ جامُش مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان، از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را در زمینه مشاوره، طراحی و نظارت پروژه های مدیریت پسماند در راستای حفظ محیط زیست آغاز کرده است.
گفتنی است؛ در حال حاضر، فعالیت های استارتاپ جامُش به عنوان کارگزار مسئولیت اجتماعی زیست محیطی شامل: مدیریت پسماند در مناطق گردشگری، طراحی و اجرای پروژه های محیط زیستی، فرهنگ سازی حفظ محیط زیست و مدیریت منابع بازیافتی می باشد.
 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها