۱۴ کانون پشه آئدس در قشم شناسایی شد



مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از شناسایی ۱۴ کانون پشه آئدس در شهر قشم خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از بیماری‌های منتقله از گزش این پشه و بهسازی محیط در این شهر مرزی نیازمند بسیج همگانی با همکاری و همیاری آحاد مختلف مردم و تمامی ارگان‌های دولتی و خصوصی هستیم.

به گزارش صبح ساحل، «دکتر یاسر مرادی»، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم روز چهارشنبه، ارتقای سطح آگاهی قشموندان و ارایه آموزش روش های پیشگیری از بیماری های ناشی از گزش پشه آئدس را اولویت این بسیج همگانی عنوان کرد و گفت: کارشناسان ستادی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به صورت روزانه در مدارس، اداره ها و مکان های عمومی راه‌های بهسازی و پیشگیری از استقرار و تکثیر این پشه را به صورت عمومی آموزش می دهند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر شناسایی نقاط پر خطر و بهسازی به موقع محیط کلید طلایی مبارزه با پشه آئدس در این شهرستان مرزی است که در این راستا طرح ضربتی محله به محله در شهر قشم اجرایی شده و از زمان صید نخستین پشه آئدس در سطح یکی از شهرک‌های مسکونی این شهر، ۱۴ نقطه کانون محتمل استقرار پشه آئدس از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان شناسایی شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم توضیح داد: مبارزه با پشه آئدس همچون مبارزه با پشه آنوفل (مالاریا) نیازمند آگاهی بخشی عمومی و عزم ملی است.

مرادی اضافه کرد: بنابراین برای جلوگیری از بحران افزایش پشه آئدس و آنوفل و پیشگیری از بیماری‌های منتقله ناشی از گزیدگی این پشه بهترین و کلیدی ترین راه حل بهسازی محیط زندگی و از بین بردن زیستگاه این پشه به صورت اصولی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها