آیین افتتاحیه کتابخانه آدینه مسجد جامع بندرعباس برگزار شد؛

بهره برداری از فاز نخست با ۳۵۰۰ جلد کتاب


نویسنده: سامیه طهورنیان

ظهر امروز، طی یک مراسم ویژه پس از نماز جمعه، فاز نخست کتابخانه آدینه مسجد جامع بندرعباس در طبقه فوقانی مصلی یا مسجد جامع بندرعباس با حضور مدیران استان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

   

به گزارش صبح ساحل، «فرشاد محمدی»، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در توضیح این مراسم گفت: فاز نخست کتابخانه آدینه مسجد جامع بندرعباس طی یک هفته و با بودجه ۱۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده و از امروز در دسترس همگان است.

محمدی منبع مالی این پروژه را اعتبارات استانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان عنوان کرد.

محمدی یادآور شد: این کتابخانه به مناسب دهه کتاب و کتابخوانی با همت شبانه روزی همکاران اداره کل کتابخانه های عمومی استان به سرانجام رسیده که در فاز نخست توانسته‌ایم ۳۵۰۰ جلد کتاب و برای فاز دوم که در انتهای همین سالن است، ۳۵۰۰ کتاب دیگر تامین کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به چالش‌های این حوزه گفت: استان هرمزگان سرانه فیزیکی کتاب بسیار پایینی دارد و ما از طریق کتابخانه‌های مشارکتی که با همکاری نهادهای دولتی است در تلاشیم که این خلا را جبران کنیم.

محمدی افزود: افتتاح کتابخانه مسجد جامع بندرعباس به دلیل موقعیت آن که در دل مرکز شهر است، می‌تواند توزیع کتابخانه‌ای را در سطح شهر تا حدودی برطرف کند.


مدیر کل کتابخانه‌های استان خاطزنشان کرد: از ۲۰ تا ۳۰ آبان به مدت ۱۰ روز، ۵۰۰ برنامه کتاب محور در سراسر استان برگزار خواهد شد و این تعداد برنامه در ۸۱ کتابخانه عمومی هرمزگان و در ۱۳ شهرستان برگزار می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها