اعلام آمادگی فنلاند برای نجات دریاچه ارومیه



استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی موقعیتی استراتژیک داشته و تنها مرز زمینی جمهوری اسلامی ایران به اروپا، از این استان می گذرد.

  

به گزارش صبح ساحل، محمدصادق معتمدیان، پنجشنبه دوم آذر در دیدار با سفیر فنلاند در ایران که در استانداری تشکیل شد، با اشاره به حدود یک قرن روابط دوستانه دو کشور، افزود: روابط فیمابین جمهوری اسلامی ایران و فنلاند  به بالاترین سطح خود رسیده که نشان از عزم جدی دو طرف برای توسعه همکاری ها دارد.

سفیر فنلاند در ایران گفت: آماده همکاری با دبیرخانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در قالب سازمان های بین المللی هستیم.

کاری کاهیلوئوتو نیز در این دیدار با اشاره به بیش از ۹۰ سال سابقه روابط کشورهای فنلاند و ایران، افزود: کشور فنلاند در زمینه حفاظت از محیط زیست پیشگام بوده و در حوزه صنایع و مدیریت منابع آب فعالیت پیشرفته ای در سطح جهان دارد.

وی با تاکید بر گسترش روابط تجاری با ایران و آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: کشور فنلاند آماده گسترش همکاری های بلندمدت خود با ایران در حوزه های اقتصادی، آب، انرژی و مدیریت پسماند می باشد.

سفیر فنلاند در ایران به بازدید امروز خود از دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: کشور فنلاند آماده همکاری با ایران و آذربایجان غربی در زمینه احیای دریاچه ارومیه و مدیریت منابع آبی در بلندمدت است. 

کاهیلوئوتو همچنین با اعلام اینکه فنلاند در حوزه تکنولوژی های نوین در دنیا پیشرو بوده، اضافه کرد: آماده هستیم صنایع و اطلاعات کشور فنلاند در حوزه تکنولوژی آب را در اختیار ایران قرار دهیم.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، وی با اشاره به نگاه بلندمدت فنلاند برای همکاری با ایران، گفت: با گسترش تعاملات دو کشور، می توان برای همکاری در ترانزیت کالا به صورت زمینی و ریلی، برنامه ریزی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها