مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم:

۱۰۰ هزار شهروند قشم از نظر فشار خون و دیابت غربالگری می‌شوند



مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با اشاره به آغاز طرح رایگان «پویش ملی سلامت» در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۱۰۰ هزار نفر از گروه‌های هدف سرزمین آب و آفتاب تحت پوشش این طرح ملی قرار می‌گیرند.

به گزارش صبح ساحل، «یاسر مرادی»، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم روز شنبه گفت: قشموندان برای بررسی وضعیت سلامت خود در قالب غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون می‌توانند به مراکز جامه سلامت و خانه‌های بهداشت در سراسر این جزیره مراجعه کنند.

وی از مردم نگین خلیج فارس خواست در «پویش ملی سلامت» غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون شرکت و به صورت رایگان میزان فشار خون و قند خون خود را بررسی کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم توضیح داد: در این طرح با شناسایی افراد مشکوک ضمن ارجاع به سطوح بالاتر به منظور درمان؛ پیگیری های مداوم توسط، مراقبان سلامت و بهورزان انجام خواهد شد.

مرادی اضافه کرد: تمامی بهوزان شاغل در خانه های بهداشت و کارشناسان بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاههای بهداشتی در قالب ۴۶ تیم در اجرای این طرح حضور دارند.

وی گفت: به منظور تسریع در روند اجرای طرح جلسات درون بخشی توسط واحد بیماریهای غیر واگیر با کارشناسان ستادی و ناظرین شهرستانی طرح، پزشکان مراکز، مراقبین سلامت و بهورزان برگزار و دستورالعمل های اجرایی طرح، تشریح شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها