اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون سراسری و دانشگاه فرهنگیان



سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای از اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، سازمان سنجش آموزش کشور در این اطلاعیه که امروز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد: پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ و اطلاعیه پنجم آذر ۱۴۰۲، ضمن اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای یاد شده «به شرح ذیل این اطلاعیه»، به اطلاع می‌رساند متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌توانند در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام تا پایان روز شنبه ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

موارد اصلاحی مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام:
۱) بخش «۲-۲» شرایط و ضوابط آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان مندرج در صفحه ۲۱ دفترچه راهنمای ثبت‌نام:
الف) مواد امتحانی و ضرایب دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم صرفاً شامل دو مادهٔ امتحانی زیر است:
۱- "هوش و استعداد معلمی" با ضریب ۳
۲- "تعلیم و تربیت اسلامی" با ضریب ۲

عنوان منابع درسی و مطالعاتی برای دو ماده امتحانی فوق بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۲۰ اعلام خواهد شد.

لازم به توضیح است ماده امتحانی "فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی" از دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان، حذف شد.

ب) شرط معدل از ضوابط پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان حذف شد.

به گزارش ایرنا، نام‌نویسی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، از پنجم آذر آغاز شد و تا شنبه ۱۱ آذر ادامه دارد.

آزمون اختصاصی فرهنگیان برای پذیرش دانشجو معلم نیز امسال به شکل جداگانه برگزار می‌شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون که تنها همزمان با نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، باید به صورت جداگانه نام‌نویسی کنند.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت و نوبت اول روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها