ایجاد سامانه حمل‌ونقل معلولین، تکلیف قانونی است



نویسنده: محمدحسن استاد، مدیرعامل جامعه معلولان هرمزگان

اعضای محترم شورای اسلامی شهر بندرعباس، رأی مردم حق‌الناس است. این حق مردم بر گردن شما است. هر سخن و قولی که می‌دهید انتظار مشروع در جامعه ایجاد می‌کند.
پیشنهاد می‌کنم قول و وعده‌ای که از عهده و توان شورای شهر خارج است، بیان نکنید تا مردم چشم‌انتظار نمانند. معلولین در کنار مردم شهر بندرعباس از دعواهای سیاسی و وعده‌های نافرجام خسته و دل‌زده شده‌اند و منتظر کار و فعالیت شما هستند .
سال‌هاست از ناکارآمدی و فرسودگی حمل‌ونقل عمومی شهر بندرعباس به‌ویژه برای افراد کم توان - سالمندان و بانوان سخن گفته‌ایم؛ هر بار نیز با وعدهای نمایندگان شورای اسلامی شهر و شهرداری بندرعباس مدت‌ها سرگرم شده‌ایم اما نتیجه‌ی ملموسی در سطح شهر ندیده‌ایم. بدون تردید اعضای محترم شورای اسلامی شهر می‌دانند که ایجاد سامانه حمل‌ونقل مناسب معلولین یک تکلیف قانونی است، قانون‌گذار برای عدم تحقق آن مجازات تعیین کرده است. کافی است به فصل دوم قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مراجعه شود.
دوره چهارساله شورای اسلامی شهر به‌سرعت پایان می‌یابد؛ لطفاً از فرصت‌هایی که چون باد می‌گذرد جهت خدمت به مردم بندرعباس استفاده کنید. بیش از دو دهه است در هر فرصت و مجالی از عدم مناسب‌سازی فضای شهری و اماکن عمومی شهر بندرعباس انتقاد کرده‌ایم، پیشنهاد داده‌ایم اما هنوز با شهری ناامن برای رفت‌وآمد معلولین روبه‌رو هستیم. اصلاح و استانداردسازی پیاده‌روها و سواره ‌روها با شرایط مطلوب فاصله نجومی دارد. عزیزان عضو شورای شهر حق دسترسی، یکی از حقوق اساسی و بنیادین مردم به‌ویژه معلولین و سالمندان است. فراموش نکنید که شما نماینده و امین مردم هستید در این شرایط سخت و دشوار حداقل در دو موضوع اشاره‌شده مناسب‌سازی فضای شهری و اماکن عمومی و ایجاد سامانه حمل‌ونقل عمومی شهری مناسب به کمک همشهریان شریف بشتابید.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها