به همت اداره کل راه و ترابری هرمزگان؛

راهداران نمونه و فعالان عرصه حمل و نقل استان تجلیل شدند



صبح ساحل ، اقتصاد - مراسم گراميداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار در فرهنگسراي طوبي بندرعباس برگزار و از 57 نفر از فعالان اين بخش تجليل و قدرداني شد.

به گزارش روابط عمومي اداره راه و ترابري استان هرمزگان ، استاندار هرمزگان در مراسم گرامیداشت و تجلیل از فعالان و تلاشگران عرصه حمل و نقل و راهداری در اين مراسم  گفت: اگر به دنبال اجرای عدالت هستیم باید توسعه بخش راه و حمل و نقل را یكی از اصلی ترین محورهای توسعه و گسترش عدالت بدانیم. ابراهيم عزيزي با اشاره به اینكه یكی از شاخص های سنجش توسعه جوامع بخش راه است، گفت: هرمزگان از نظر توسعه راه های روستایی یكی از ضعیف ترین استان های كشور محسوب می شود كه باید این عقب ماندگی جبران شود. وی اضافه كرد: توسعه بخش روستایی بدون وجود راه ها كه به آن خدمات رساند امكان ندارد و اگر سخنی از عدالت می زنیم بخشی از عدالت خدمات رسانی به روستا ها و بالا بردن سطح رفاه مردم در این نقاط است.

استاندار هرمزگان درخصوص محورهای مواصلاتی استان گفت: باید هرچه زود تر محورهای بندرعباس- میناب- جاسك، محور بندرعباس- رودان -كهنوج ، محور بندرعباس بندرلنگه- پارسیان - عسلویه ومحور بندرعباس به سیرجان آماده بهره برداري مي شود . وی ابراز كرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندرشهید رجایی باید هرچه سریع تر از دو میلیون تی یو به شش میلیون تی یو برسد.

عزيزي برلزوم تسريع در آماده سازي شهرك حمل و نقل تاكيد كرد و افزود: برای رفع بسیاری از مشكلات مردم و رانندگان باید هرچه سریع تر شهرك شش هزار واحدی حمل و نقل بندرعباس آماده و به بهره برداری برسد.مهندس خدا داد مقبلي هم در آيين تجليل از راهداران و فعالان حمل و نقل گفت: بخش حمل و نقل از اجزاء مهم زير بناي اقتصادي است كه علاوه آن كه بر توسعه تاثيرگذاراست خود نيز در جريان توسعه و دچار تحول مي شود .مدير كل راه و ترابري استان با بيان اينكه فعالان حمل و نقل نقش خود را در دوران دفاع مقدس به خوبي ايفا كردند  اظهار داشت رانندگان شريف نيز ولايت پذيري و كمك به همنوع را در حركت  خود در سال 26 آذر 62 به منصه  ظهور رساندند.

رئيس شوراي حمل و نقل استان در ادامه به سهم حمل و نقل در تجارت جهاني اشاره كردو افزود: توسعه اقتصادي كشور با گسترش زير بناها و ارائه تسهيلات و توجه به ترانزيت تضمين مي شود .مقبلي موقعيت جغرافيايي استان هرمزگان را ممتاز دانست و اعلام داشت هم جواري با خليج فارس و درياي عمان و قرار گرفتن در مبدا كريدور جنوب -شمال از مزاياي ويژه هرمزگان است كه با بهره برداري از طرحهاي در دست ساخت بخش جاده اي و ريلي رونق هرچه بيشتر ظرفيت هاي بخش جنوبي كشور را شاهد خواهيم بود

.وي با اشاره به اينكه طول راههاي استان بيش از  6 هزار كيلومتري مي باشد ارزش آنها را بيش از 30هزار ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: نگهداري از اين سرمايه عظيم ملي و ايمن سازي اين شبكه گسترده با فعاليت شبانه روزي و بي وقفه راهداران امكان پذير است اين مراسم با حضور استاندارهرمزگان ، معاونين و مديران استانداري و جمعي از مسئولين و مديران دستگاههاي اجراي و اعضاي انجمن ها  و سندیکاهای بخش حمل و نقل در فرهنگسراي طوبي برگزار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها