افزایش سرعت باد با احتمال گردوغبار در شرق هرمزگان/ دریا مواج می‌شود



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز با تاثیر سامانه پرفشار، در مناطق شرقی و مرکزی استان و مناطق دریایی تنگه‌ی هرمز افزایش سرعت باد (باد محلی ناشی) مورد انتظار است.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: آسمان استان صاف، هوا در ساعات صبح تا ظهر در مناطق شرقی و مرکزی استان همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود که در این مدت احتمال گردوغبار و کاهش موقتی دید افقی دور از انتظار نیست.

سی سی پور افزود: در مناطق دریایی تنگه‌ی هرمز، برخی جزایر خلیج فارس و همچنین شرق جاسک افزایش سرعت باد شمال شرقی سبب مواج شدن دریا می‌شود که محدوده سرعت باد در تنگه‌ی هرمز به ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


وی بیان کرد: توصیه می‌شود از تردد شناور‌های سبک در مناطقی، چون قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک و جزیره ابوموسی خودداری شود و در ساعات صبح تا ظهر تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناور‌های مسافربری در مسیر قشم و هرمز صورت پذیرد.


سی سی پور ادامه داد: وزش باد‌های شمال شرقی تا ظهر روز یکشنبه ۲۶ آذر ماه تداوم دارد.

وی گفت: از لحاظ دمایی ضمن افزایش نسبی دمای بیشینه در مناطق شرقی و مرکزی استان، از فردا کاهش نسبی دمای کمینه در این مناطق مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها