کلاهبردار حرفه‌ای در هرمزگان برای چندمین بار دستگیر شد



فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: کلاهبردار حرفه ای و سابقه دار که به اتهام جعل و کلاهبرداری چندمین بار به زندان افتاده و هر بار پس از آزادی اقدامات مجرمانه خود را از سر می گرفت، بار دیگر در جزیره قشم دستگیر شد.

 

به گزارش صبح ساحل، سردار علی اکبر جاویدان روز جمعه افزود: ماموران انتظامی شهرستان مرزی قشم با دریافت گزارشاتی متوجه شدند یکی از کلاهبرداران با سابقه و حرفه ایی که سابقه جعل و کلاهبرداری در دیگر استان های کشور را در پرونده دارد پس از آزادی از زندان مجددا فعالیت خود را از سر گرفته است.

وی ادامه داد: برای اطمینان از این موضوع و انجام تحقیقات بیشتر گروهی از ماموران پلیس این جزیره وارد عمل شده و با شناسایی مخفیگاه این فرد رفت و آمدهای او را به صورت شبانه روزی و نا محسوس کنترل کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان توضیح داد: پس از انجام این بررسی، پیگیری ها و تحقیقات فنی پلیسی مشخص شد این فرد با غصب عناوین خود را به عنوان مهندس یک شرکت در شهرستان قشم معرفی می کند و در حال انجام معاملات صوری و عقد قرارداد با شرکت های خصوصی و خرید یک ملک به مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال است.

سردار جاویدان اضافه کرد: با محرز شدن این امر که وی قصد کلاهبرداری از قشموندان و خروج از این شهرستان مرزی را دارد، ضمن هماهنگی با مقام قضایی متهم در یک اقدام ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی این جزیره منتقل شد.

این مقام انتظامی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: در بازدید از وسایل همراه و بازرسی از مخفیگاه این متهم تعدادی شناسنامه، کارت ملی، رسید کارت ملی و شناسنامه به نام افراد ناشناس، یک دستگاه گوشی موبایل سرقتی، وجه نقد، سکه پارسیان، کارت شارژ کشف و ضبط شد و کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود توانستند مدارک و مستندات حاوی اوراق خرید، فاکتور، برگ قرارداد شرکت، رسید و نظایر آن را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان این که کلاهبردار دستگیر شده در اظهارات خود اعتراف کرد که قصد داشته غصب عنوان مدیر یکی از شرکت های خصوصی در قشم قراردادی از جانب این شرکت تنظیم کند که توسط پلیس دستگیر شده است، افزود: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی و تلاش ماموران برای و کشف دیگر جرایم و شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی توسط این کلاهبردار ادامه دارد.

وی با توصیه به شهروندان درباره رعایت هشدارها و نکات ایمنی از آنان خواست، در صورت برخورد با چنین افرادی بلافاصله ماموران پلیس را آگاه کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید و در دام کلاهبرداران نیفتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها