رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا:

ضربه نیروی انتظامی هرمزگان به قاچاقچیان مواد مخدر/ کشف ۵۰۰ کیلوگرم شیشه در هرمزگان با منشأ افغانستان



صبح روز 6 دی ماه با حضور رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا و فرمانده انتظامی هرمزگان عملکرد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر با اجرای طرح آرامش در شهر طی 24 ساعته گذشته و 9 ماهه اخیر تشریح شد. در این نشست، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا به افزایش ۱۱۸ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر در سطح کشور با اجرای طرح آرامش درشهر اشاره کرد و گفت که استان هرمزگان اقدامات خوبی در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر داشته است که قابل تقدیر و تشکر است.

 

افزایش ۱۱۸ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر در سطح کشور با اجرای طرح آرامش در شهر

«ایرج کاکاوند»، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با بیان اینکه عمده مطالبات مردم در حوزه امنیت بحث خرده فروشان و معتادان متجاهر است، گفت: «از ابتدای سال جاری تاکنون، حفظ تدابیر سردار فرماندهی محترم کل انتظامی کشور و قولی که ایشان به مردم دادند اقدامات ویژه‌ای در راستای جمع آوری معتادان متجاهر و همچنین دستگیری خورده فروشان در سطح کشور انجام شد. این اقدامات در قالب طرح‌های آرامش در شهر اجرایی شد که از مهرماه سال جاری تشدید شد. در اجرای طرح‌های آرامش در شهر، شاهد افزایش ۱۱۸ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر در سطح کشور بوده‌ایم». به گفته وی، با اولویت قرار دادن نقاط بحرانی و همچنین مناطق آلوده در سطح کشور، موجب افزایش ۴۳ درصدی دستگیری خرده فروشان در سطح کشور شده است. کاکاوند ادامه داد: «موضوعی که در کنار جمع آوری معتادان متجاهر و خورده فروشان از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است، شناسایی و ضربه به عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر در سطح کشور است که خوشبختانه در طول ۹ ماهه سال جاری، قریب به ۴۷۰ تن انواع مواد مخدر در سطح کشور کشف و ضبط شده است». رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به اینکه در زمینه موادهای مکشوفهٔ مواد صنعتی، شاهد رشد ۲۱ درصدی در سطح کشور هستیم، اضافه کرد: «در استان هرمزگان نیز اقدامات بسیار خوبی در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر و همچنین دستگیری خرده فروشان انجام شده است. همچنین در بحث قاچاقچیان هرمزگان نیز ضربات خوبی توسط انتظامی بر این متخلفان وارد شده که قابل تقدیر و تشکر است». به گفته کاکاوند، آخرین مورد کشفیات مواد مخدر در استان نیز، کشف شیشه با منشأ افغانستان بود که قریب به ۵۰۰ کیلوگرم در این هرمزگان کشف و ضبط شد.

 

افزایش 40 درصدی دستگیری و ترد اتباع بیگانه در استان

«علی اکبر جاویدان»، فرمانده انتظامی هرمزگان ضمن خیر مقدم به خدمت سردار کاکاوند، ریاست محترم پلیس مبارزان مخدر انتظامی کشور به استان هرمزگان گفت: «استان هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های حائز اهمیت در حوزه مخدر به جهت همجواری با استان سیستان و بلوچستان و همچنین مرز آبی محسوب می‌شود. از طرفی، چون هرمزگان، یک استان مهمان‌پذیر بوده و شرایط آب و هوای ویژه‌ای در ۶ ماهه دوم سال دارد، حضور خرده فروشان و حضور معتادین متجاهر را بیش از پیش می‌کند. بر همین اساس با تبعیت از تدابیری که از طریق فرماندهی محترم انتظامی کل کشور ابلاغ شده؛ در دو محور برخورد با عناصر اصلی و همچنین جمع‌آوری معتادین متجاهر و برخورد با خرده فروشان به عنوان دو محور مقابله با منتقد در دستور کار قرار گرفته است».

به گفته وی، نیروی انتظامی نیز به عنوان مسئول کمیته مقابله با مواد مخدر در استان این رسالت رو بر عهده دارد که حمایت، پشتیبانی و سامان‌دهی کند و تمام توان خود را در بحث مقابله با مواد مخدر پیش بگیرد.

جاویدان ادامه داد: «طی ۹ ماهه امسال، ۴۴ تن کشفیات مواد مخدر در استان و بالغ بر ۴۸ باند عمده قاچاق مواد مخدر مورد ضربه قرار گرفته‌اند کهه از این باندها ۲۳ قبض سلاح جنگی، سلاح‌های ساچمه‌ای یا شورشی کشف و ضبط شده است».

به گفته وی، ۱۴۴ باب از منازل یا اصنافی که در حوزه مواد مخدر فعال بوده‌اند نیز شناسایی و پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: «در بحث ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان که یکی از موضوعات حائز اهمیت است و نقش بسیار به سزایی نیز در زمین گیر کردن و ضربه زدن به قاچاقچیان را دارد؛ بالغ بر ۱۹۶۰ میلیارد تومان ضربه به بنیان‌های مالی برآورد شده است که شامل ۱۳۳ باب از املاک و مستقلات و ۵۱۷ دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین که مربوط به باندهای عمده قاچاق مواد بوده است».

به گفته جاویدان، در مدت یاد شده، حدود ۲۸۵۹ نفر خرده فروش دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته، حدود ۷۰ درصد در زمینه دستگیری‌های معتادین متجاهر افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به عملکرد 24 ساعته نیروی انتظامی گفت: «بالغ بر دو تن مواد مخدر کشف و سه باند مورد ضربه قرار گرفتند که ۱۳ نفر متهم دستگیر و ۱۰ دستگاه خودرو توقیف شد که پرونده‌هایشان نیز به صورت تخصصی توسط مواد مخدر در حال رسیدگی است».

جاویدان بیان کرد: «طرح امنیت در آرامش در شهر از سوی مواد مخدر کشور به استان‌ها به جهت ارتقاء امنیت و آرامش در نقاط مختلف شهر ابلاغ شده است که با اجرای این طرح در هفته جاری، ۶۲۸ نفر معتاد متجاهر، ۱۱۰ نفر خرده فروش دستگیر شدند و پنج باب منزلی هم که محل توزیع و فروش مواد مخدر یا محل استعمال بوده به عنوان منازل پلاک قرمز شناسایی شدند و با هماهنگی دستگاه قضایی پلمپ شدند».

فرمانده انتظامی هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه طرح‌های بسیار خوبی در بحث اتباع غیر مجاز در استان اجرا شده است، گفت: «شهرستان‌های میناب، حاجی آباد، بندرعباس، قشم و درگاهان از نقاط آلوده استان هرمزگان در این زمینه هستند که به تناسب حضوری که دارند مرتکب جرائمی هم از جمله قاچاق، نزاها، جرائم خشن، حوزه مواد مخدر، حوزه کالاهای ممنوعه می‌شوند. در رابطه با اینکه مرتکب جرم شوند، حتماً قاطعانه با این افراد برخورد می‌شود و هیچ اغماضی وجود ندارد. در حال حاضر نیز «بحث جمع آوری اتباع بیگانه غیرمجاز» ابلاغ شده است که هماهنگی خوبی با حوزه استانداری و دستگاه قضا صورت گرفته است. درنهایت، در اقصی نقاط استان که این افراد دستگیر شوند، بلافاصله ساماندهی می‌شوند و در اردوگاه مورد پایش قرار می‌گیرند، پس از آن به مرزها برای طرد از کشور اعزام می‌شوند.

به گفته وی، دستگیری و ترد اتباع بیگانه در استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 40 درصد افزایش یافته است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها