كشف معدن بزرگ طلا در غرب رياض



شرکت معدنی عربستان سعودی از کشف ذخاير بزرگی از منابع طلا در طول ۱۰۰ کیلومتری معادن طلای منصوره و مسره در غرب ریاض، پایتخت خبر داد.

      

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزارى آناتولی: «این شرکت دولتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشف اولین مورد در برنامه اکتشاف فشرده در مواد معدنی است که در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد و هدف آن ایجاد خط تولید مواد معدنی است».

وی گفت: نتایج دلگرم‌کننده پس از اکتشاف در چندین مکان و در طول ۱۰۰ کیلومتری جنوب معدن منصوره و مصره به دست آمد که ویژگی‌های زمین‌شناسی و شیمیایی مشابه رسوبات معدن را آشکار کرد.

در این بیانیه آمده است: «انتظارات می‌رود که این منطقه به یک کمربند طلای بزرگ با استانداردهای بین‌المللی در پادشاهی تبدیل شود چرا که نتایج اکتشاف حاکی از وجود ثروت فراوان در معدن با امکان افزایش عمر معدن از طریق توسعه زیرزمینی است».

بر اساس بیانیه معادن، حجم ذخایر طلا در منصوره و مصره در پایان سال ۲۰۲۳ با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار اونس در سال یعنی قبل از کشف جدید به حدود ۷ میلیون اونس رسیده است.

نتایج اولین اکتشافات مهم، برنامه اکتشاف مواد معدنی گسترده است که در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد و هدف آن ایجاد خط تولید مواد معدنی و توسعه پایگاه منابع عربستان سعودی است.

طبق اظهارات قبلی دولت عربستان سعودی، این کشور دارای مواد معدنی دست نخورده به ارزش حدود ۱.۳ تریلیون دلار است و به دنبال جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها