مدیرکل امور تربیتی و سلامت روان وزارت آموزش و پرورش:

غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان آغاز شد



مدیرکل امور تربیتی و سلامت روان وزارت آموزش و پرورش از اجرای غربالگری سلامت روان برای نخستین بار در پایه‌های اول، دوم و پنجم ابتدایی و هفتم، هشتم و دهم متوسطه با حضور ۷۰ هزار رابط مشاور در مدارس خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «امیر تجلی نیا»، مدیرکل امور تربیتی و سلامت روان وزارت آموزش و پرورش روز دوشنبه در حاشیه جلسه همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش با محوریت برنامه سلامت روان ( برنامه نماد و سراج) ویژه ضابطین و مشاوران آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت گفت: اسناد بالادستی آموزش و پرورش بر احیا و ایفای راهنما و مشاوره کارکنان و معلمان مدارس تاکید دارد که باید از ظرفیت رابطان مشاور آموزش و پرورش برای انجام و مدیریت مداخلات روانشناختی استفاده شود.

وی افزود: ۷۰ هزار رابط مشاور در مدارس داوطلب شدند که غربالگری سلامت روان پایه های یاد شده را انجام دهند و اکنون این طرح با همکاری وزارت بهداشت آغاز شده است.

تجلی نیا ادامه داد: با همکاری حوزه سلامت روان معاونت بهداشت وزارت بهداشت این غربالگری در چارچوب سند اعتلاف نماد انجام خواهد شد و رابطان مشاور در سطوح پیشگیری اولیه و آموزش مهارتهای خودمراقبتی به دانش آموزان و اولیا فعالیت خواهند کرد.

به گفته وی، غربالگری سلامت روان شامل شناسایی، مداخله و درمان دانش آموز نیازمند به حمایت است که در صورت نیاز به دریافت مداخلات مورد نیاز ارجاع داده می شود.

تجلی نیا اضافه کرد: آزمون غربالگری روانشناختی شامل پیش فعالی پرخاشگری افسردگی، سو استفاده و آسیب به خود و غیره است که دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها