با حضور معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور در بندرعباس؛

سایت پسـماند شــهرداری بنــدرعبـاس به زودی تعیین و تکلیف می شود



معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور در سفری به بندرعباس، به مسئله دفع زباله‌ها در سایت پسماند روستای جمال احمد می‌پردازد. به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، چهارشنبه هفته جاری  با حضور دکتر غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور  ،تصمیمات و راهکارهایی راجع به وضعیت پسماند شهرستان بندرعباس  اتخاذ می شود. 
  

 معضل حل نشده 

عدم بازیافت اصولی پسماندهای شهر بندرعباس یکی از معضلاتی است  که سال‌ها گریبانگیر اهالی روستای جمال احمد شده است. این روستا در فاصله ۵۰۰ متری پایین دست سایت پسماند زباله های شهری شهرداری بندرعباس قرار دارد که بوی تعفن  و دود ناشی از سوزاندن زباله ها، آسایش را از اهالی سلب کرده است.
 کارزارهای مختلفی برای جابجایی  و یا رفع مشکل زیست محیطی سایت پسماند زباله بندرعباس بر پا شد ولی نتیجه ای حاصل نگشت. اهالی منطقه که در حال حاضر با چالش های متعددی در زمینه دفع غیراصولی پسماندها، عدم رعایت استانداردهای کامل در خصوص پسماندهای ویژه، صنعتی و بیمارستانی بازیافت‌های ‌غیراصولی و سنتی مواجه هستند،  اهمال، سوء مدیریت و بعضاً مواردی از تخلف یا سوء استفاده در موضوع پسماند یا پساب و عدم اجرای تکالیف قانونی از سوی بعضی دستگاه های متولی را  تهدیدات جدی محیط زیست منطقه می دانند.
  

 لزوم تعیین و تکلیف سریع وضعیت سایت رها شده

حجم  زیاد تولید پسماند و مخاطرات ناشی از دفن و دفع غیر اصولی پسماند از جمله نفوذ شیرابه های حاصل به آب‌های سطحی و زیرسطحی و منابع آب شرب باعث شد  دادستان مرکز استان هرمزگان به این موضوع  ورود کند. عارف اکبری  مقابله قاطع با تخلفات حوزه محیط زیست و نظارت دقیق بر اجرای قوانین و مقررات مرتبط از جمله قانون مدیریت پسماند را  امری ضروری دانست.وی ادامه داد: با تشکیل کارگروهی،  وضعیت نابسامان  پسماند سطح شهر بندرعباس  را به دادستان کل کشور و معاون توسعه مدیریت سازمان محیط زیست مجلس  اعلام کردیم. اکبری افزود:در همین رابطه مقرر است چهارشنبه آینده دکتر ترکی معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور  به بندرعباس سفری داشته باشد  و  تصمیماتی اتخاذ شود. وی ادامه داد: امیدوارم  در این رابطه مصوبات خوبی داشته باشیم که شهرداری را ملزم کنیم  ظرف مهلت تعیین شده، نسبت به تعیین، تکلیف و ساماندهی وضعیت پسماندها را اقدام کند. اکبری  یکی از عمده مشکلات شهر را زباله گردها دانست و گفت: شهرداری  باید برنامه اصولی در رابطه با وضعیت زباله گردها، همچنین خریداران ضایعات  داشته باشد. این مقام مسوول باتاکید بر اینکه باید هر چه زودتر تکلیف سایت جمال احمد مشخص شود گفت: این سایت پسماند رها شده و شهرداری باید  هر چه زودتر شرایط جذب سرمایه گذار را فراهم کند. دادستان مرکز استان خاطر نشان ساخت: در خصوص  همکاری دستگاه‌های مرتبط در این رابطه، از باب حقوق عامه با متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

روزنامه صبح ساحل

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها