۳ مناسبت جدید به تقویم رسمی کشور اضافه می‌شود



ثبت سه مناسبت جدید با عناوین «روز جهانی حماسه فلسطین _ طوفان الاقصی»، «روز نسل کشی کودکان و زنان فلسطینی» و «روز علوم انسانی اسلامی - بزرگداشت علامه مصباح یزدی» در تقویم رسمی کشور تصویب شد.

به گزارش صبح ساحل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه مناسبت جدید پیشنهاد شده با عناوین «روز جهانی حماسه فلسطین _ طوفان الاقصی»، «روز نسل کشی کودکان و زنان فلسطینی» و «روز علوم انسانی اسلامی - بزرگداشت علامه مصباح یزدی» از سوی شورای فرهنگ عمومی، پس از بحث و بررسی و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، توسط سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و رئیس شورا، به شورای فرهنگ عمومی کشور برای درج در تقویم رسمی کشور ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، سه مناسبت «روز جهانی حماسه فلسطین _ طوفان الاقصی» ۱۵ مهر، روز نسل کشی کودکان و زنان فلسطینی» ۲۵ مهر و «روز علوم انسانی اسلامی - بزرگداشت علامه مصباح یزدی» ۱۲ دی‌ ماه برای درج در متن تقویم به تصویب رسیده رسید. همچنین پنجم آوریل «روز جهانی کودک فلسطینی» برای ثبت در ضمیمه تقویم رسمی کشور مصوب شده است.

طبق تبصره این ابلاغیه، ۲۹ دی که پیش از این با عنوان «روز غزه» مصوب شده بود با «روز جهانی فلسطین ـ طوفان الاقصی» ادغام شد و نهم مهر با عنوان «روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» نیز با پنجم آوریل با عنوان «روز جهانی کودک فلسطینی» ادغام و در ضمیمه تقویم ثبت می‌شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۸۹۱ خود علاوه بر مناسبت‌های فوق، هشت مناسبت‌ دیگر با عناوین «روز گندم و نان، ۲۵ فروردین»، «روز گل محمدی و گلاب، ۲۰ اردیبهشت»، «روز عسل، ۳۱ مرداد»، «روز خرما، ۲۵ شهریور»، «روز زعفران، ۵ آبان»، «روز انار، ۷ آبان»، «روز زیتون، ۴ آذر» و «روز جهانی کودک فلسطینی، ۵ آوریل» را تصویب و برای درج در ضمیمه تقویم ابلاغ کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها