نشست استاندار با رییس اورژانس کشور؛

هرمزگان نیاز ویژه به اورژانس بال ثابت هوایی دارد/ استفاده از اختیارات استاندار برای واردات کالاهای مربوط به اورژانس



استاندار هرمزگان در نشست چهارشنبه شب با رئیس اورژانس کشور گفت: توسعه زیرساخت‌ها و افزایش تجهیزات اورژانس به ویژه در حوزه لجستیک یکی از ضروریات استان هرمزگان است که لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان در نشست با «جعفر میعادفر»، رئیس اورژانس کشور با اشاره به ضرورت مسکونی‌سازی جزایر گفت: یکی از موانعی که ممکن است رغبت مردم برای سکونت در جزایر را کاهش دهد وضعیت خدمات درمانی به ویژه در مواقع اورژانسی است‌ که‌ انتقال بیماران را با مشکلاتی روبرو می‌کند.

استاندار هرمزگان با اشاره دشواری انتقال بیماران در شرایط نامساعد جوی و دریایی با بالگرد،بیان کرد: سال گذشته بر اثر سانحه‌ای یکی از شهروندان بوموسی دچار ضربه مغزی شد و ما برای اینکه بتوانیم او را به بندرعباس منتقل کنیم بعد از اینکه بالگرد‌ها نتوانستند به دلیل شرایط جوی او را منتقل کنند مجبور شدیم هواپیمای نیروی هوایی ارتش را به جزیره اعزام کنیم در حالی که اگر اورژانس بال‌ثابت هوایی در استان فعال بود انتقال بیمار با سرعت بیشتری انجام می‌شد.

دوستی گفت: آمادگی داریم تا از ظرفیت‌های موجود در استان برای تقویت زیرساخت‌های اورژانس استفاده کنیم ضمن اینکه انتظار داریم با توجه به وسعت استان و وجود جزایر اورژانس کشور نیز نگاه ویژه‌‌تری به هرمزگان داشته باشد.

استاندار هرمزگان، اضافه کرد: در بحث واردات کالاهای موردنیاز اورژانس کشور نیز با توجه به اینکه اختیاراتی به استاندار در بحث ترخیص کالاهای گمرکی داده شده است آمادگی داریم نهایت همکاری را داشته باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها